09:00 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
حمله هکرها به آیفون و آی‌پد از راه دور
پایگاه خبری راد: هنگامی­که آی­فون خود را به یک لپ‌تاپ متصل می‌­کنید، مراقب باشید؛ محققان یک حمله برای کاربران آیفون و آی‌پد شناسایی کرده­‌اند که می‌تواند این امکان را به کسی که به او اعتماد دارید بدهد تا از راه دور کنترل مداوم به دستگاه اپل شما داشته باشد.
داشتن پسورد قوی به تنهایی کافی نیست
پایگاه خبری راد: اگر شما فکر می‌کنید که با داشتن یک رمز عبور قوی، حساب شما در برابر هکرها ایمن می‌ماند یا درصورت افشای رمز عبور پییچیده خود همچنان می‌توانید از همان رمز استفاده کنید، به‌شدت در اشتباه هستید.
تاثیر یارانه‌ها بر نحوه هزینه‌کرد خانوارها
پایگاه خبری راد: حدودا ۸ سال از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گذرد و در طول این سال‌ها، اجرای این قانون، موافقان و مخالفان بسیاری را به خود دیده است. اما به واقع، اجرای این قانون تا چه حد بر ترکیب هزینه‌ای خانوارها در ایران اثر گذاشته است؟ محققان در صدد پاسخ به این سوال برآمده‌اند.
گرفتار احتکار شده‌ایم
پایگاه خبری راد: یک عضو اتحادیه صادرکنندگان پوشاک گفت: گرفتار احتکار شده‌ایم و نیاز است دولت بتواند منابع مالی تولیدکنندگان را تامین کند تا آنها مواد اولیه خود را در زمان مقرر وارد کنند و به تولید بپردازند تا حداقل بازار داخل را در دست بگیریم.
دلیل پایین بودن اشتغال در حوزه کشاورزی
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار می‌گوید بالا بودن اجاره زمین کشاورزی و نبود آب موجب شده تا اشتغال در بخش کشاورزی پایین بیاید. به اعتقاد وی باید مشوق‌هایی برای حمایت از فارغ‌التحصیلان درنظر گرفته شود تا رغبت بیش‌تری برای ورود به این بخش پیدا کنند.
مصادیقی از برندگان و بازندگان تغییر نرخ ارز
پایگاه خبری راد: معمولا وقتی نرخ ارز بالا می‌رود، اعتراضها و شکایت‌ها بالا می گیرد و دولت متهم می شود که نتوانسته مدیریت اقتصادی انجام دهد. در ایران متاسفانه تغییرات نرخ ارز به شاخصی ساده برای ارزیابی عملکرد دولتها تبدیل شده است. به همین دلیل وقتی که نرخ ارز بالا می رود این تصور در میان مردم ایجاد می شود که عملکرد اقتصادی دولت پایین بوده است. معمولا در این شرایط هیجانات چنان بالا می‌گیرد که کسی حاضر به شنیدن دلایل معطوف به محاسن افزایش نرخ ارز نیست ولی واقعیت این است که افزایش نرخ ارز محاسنی نیز دارد.
هزینه های تولید در ایران گرانتر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: شاخص قیمت تولیدکننده در سال ١٣٩٦، با ١٢.٩ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٥ به عدد ٢٣٦.٤ رسیده است که نشان دهنده رشد هزینه ها در بخش های تولیدی و صنعتی در سال گذشته است.
تنظیم سند دیم مغفول مانده است
پایگاه خبری راد: عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران، گفت: شناسایی قابلیت استان‌های کشور در مورد کشت محصولات به‌ویژه محصولات دیم مغفول مانده است.
تظاهرات کارکنان شرکت دنون در اعتراض به شرایط کاری خود در مراکش
پایگاه خبری راد: کارکنان شرکت "دنون" به خیابان های رباط- پایتخت مراکش- آمدند و نسبت به از دست رفتن شغل خود اعتراض کردند.
جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بورس انرژی می‌گوید هر چند که در دنیا نفت خام فرآورده های نفتی با دلار قیمت‌گذاری می شوند ولی با توجه به اینکه معاملات ایران با کشور های غربی، بیشتر با اروپایی ها صورت می گیرد می‌توان به جای دلار در معاملات از یورو استفاده کرد و بورس انرژی از این لحاظ با مشکلی مواجه نمی شود.