12:27 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
شایعات دلیل ریزش شاخص‌های بورس

1397/07/14 15:21

شایعات دلیل ریزش شاخص‌های بورس

پایگاه خبری راد: ریزش امروز شاخص‌های بازار بورس را غیرواقعی و نتیجه برخی شایعات بی‌اساس در جامعه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از بورس نیوز از صبح امروز شاخص کل بازار بورس شروع به ریزش کرد و در ساعت 11 صبح این شاخص کاملاً منفی و قرمز شد.

شاخص کل در روزهای گذشته عددی بالای 2000 را نشان می‌داد که در حدود ساعت 10 صبح به 1113 و دقایقی قبل به عددی در حدود 787 رسید.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس کشور در مورد ریزش شاخص بورس در روز جاری گفت: به نظر بنده تغییر شاخص بورس که از صبح امروز استارت خورد بی‌دلیل است  زیرا هیچ مشکلی در بازار سرمایه به وجود نیامده است که نتیجه آن این ریزش باشد.

وی ادامه داد: این ریزش ممکن است به دلیل شایعاتی باشد که در جامعه یا شبکه‌های اجتماعی پخش‌شده است و ما در حال رصد موضوع هستیم تا ببینیم دلیل این اتفاق چیست. هیچ اتفاق بنیادینی نیفتاده است که بخواهد چنین نتیجه‌ای در پی داشته باشد.

خدابخش تأکید کرد: با آرامش شدن جو روانی ایجادشده و از بین رفتن شایعات، احتمال اینکه شاخص دوباره مثبت شود وجود دارد اما این مهم بستگی به رفتار بازار دارد.

همچنین در پی اتفاقات امروز در بازار بور، یاسر فلاح مشاور رئیس سازمان بورس در اینستاگرام خود با انتشار مطلبی به ریزش شاخص بورس واکنش نشان داد.

فلاح نوشت: آرامش سهامداران را برهم نزنید. سازمان بورس هیچ محدودیتی برای خرید اعتباری سهام وضع نکرده است.