14:24 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
چرخ رونق شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد روی دست انداز

1399/06/24 11:35

چرخ رونق شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد روی دست انداز

نماد برتر- مدیرعامل یک واحد تولیدی در نوبران، تامین برق را مهمترین زیرساخت مورد نیاز برای ایجاد و توسعه صنایع در شهرک‌های صنعتی نوبران و غرق آباد دانست و گفت: جهش تولید با تامین برق صنایع مستقر در این شهرک ها محقق خواهد شد.

به گزارش نماد برتر، محمد کریمی، اظهار کرد: در حال حاضر در سه واحد تولیدی این شرکت که در حوزه تولید پاستیل، آدامس و نوشیدنی در شهرک صنعتی نوبران فعالیت دارند برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و در صورت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران، برای افزون بر هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی تأمین زیرساخت های مورد نیاز شهرک صنعتی نوبران را یک ضرورت برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و افزود: احداث پست ۶۳ کیلوولت و حل مشکل برق می‌تواند برای بیش از ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید در این شهرک ایجاد کرده و تأمین برق مورد نیاز می تواند این شرکت را به یک مجتمع غذایی بزرگ استان مرکزی تبدیل کند.

وی در ادامه گفت: با پیگیری‌های استاندار استان مرکزی، فرماندار ساوه و  شرکت شهرک‌های صنعتی استان بخش عمده‌ای زیرساخت‌های شهرک تامین شده و استاندار مرکزی در یکی از جلسات ستاد تسهیل تولید، احداث پست ۶۳ کیلوولت جهت تأمین برق شهرک صنعتی نوبران و روستاهای اطراف را مصوب کرد که گامی ارزشمند در راستای توسعه پایدار بخش نوبران خواهد بود و در یادها خواهد ماند؛ لذا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تحقق جهش تولید، ضرورت بهره برداری از این پست برق در سال جاری منویات مقام معظم رهبری را برای جهش واقعی تولید و ایجاد حجم عظیمی از فرصت‌های شغلی تسریع خواهد کرد.

کریمی افزود: با پیگیری‌های دولتی و مشارکت سرمایه گذاران می توان واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و غیرفعال را خریداری و به یک واحد تولیدی تبدیل و صنعت و تولید را در آن منطقه احیا کرد. خوشبختانه در شهرک صنعتی نوبران نیز این آمادگی از سوی گروه صنعتی گلرنگ وجود دارد که مانند سه واحد تولیدی که هم اکنون وارد چرخه تولید شده و احیا شدند واحدهای صنعتی و تولیدی راکد دیگر به شرط تامین برق خریداری و احیا شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی ماسترفوده با تاکید بر اینکه سرعت بخش خصوصی با اقدامات دولتی همخوانی ندارد، گفت: فاز جدید پروژه این شرکت در شهرک صنعتی نوبران همزمان با دهه فجر امسال وارد چرخه تولید خواهد شد و فعالیت‌ها به سرعت در حال انجام است، اما زمان دقیق تامین برق علیرغم مصوبات و تعیین پیمانکار، مبهم است. ابهام در زمان تامین زیرساخت‌های مرتبط با برق در شهرک صنعتی نوبران به حدی است که احتمال دارد پس از افتتاح فاز اول از پنج فاز توسعه این مجتمع، آغاز احداث چهار فاز بعدی با تاخیر مواجه شود.

وی به نوسانات برق در این منطقه بویژه بافت روستایی بخش نوبران اشاره کرد و افزود: نوسانات برقی و افت ولتاژ نه تنها برای صنعت مشکل ساز است، بلکه در بعضی موارد موجب بروز آسیب در لوازم برقی ساکنین بخش نیز می‌شود، لذا احداث پست برق در شهرک صنعتی نوبران، علاوه بر اینکه مانع بزرگ پیش روی سرمایه‌گذاری و تولید را از بین خواهد برد و انگیزه بخش خصوصی را برای رونق تولید دوچندان خواهد کرد، عاملی برای جلوگیری از نوسانات برقی در این بخش نیز خواهد شد.

این فعال در صنعت مواد غذایی کشور، تصریح کرد: بدیهی است که احداث این پست برق بار مالی بسیاری را به دولت تحمیل می‌کند، اما باید گفت که برخورداری از این نعمت زیرساختی علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان، مانع از مهاجرت جوانان این منطقه و نیروی کار به نقاط دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام آموزش و پرورش نوبران با رونق تولید در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی نوبران آمار دانش آموزان این منطقه به دلیل مهاجرت از سایر نقاط به نوبران افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید به دلیل افزایش جمعیت دانش آموزی ۱۲ معلم دیگر به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شده است.

کریمی افزود: دو شهرک صنعتی نوبران و غرق آباد به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی خود(نزدیکی به پایتخت، برخورداری از راه های مواصلاتی مناسب، نزدیکی به راه آهن غرب و واقع شدن در مرکز جمعیتی کشور)، همچنین بهره‌مندی از ۱۶ سال معافیت مالیاتی، پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاران و صنعتگران کشور دارند و شهرک صنعتی نوبران با مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار می‌تواند محلی برای اشتغال مستقیم ۱۰ هزار ایرانی باشد.