11:09 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
چند خبر از 5 شرکت

1399/07/01 18:21

شفاف‌سازی در روزهای سرخ؛

چند خبر از 5 شرکت

نماد برتر- در روزهایی که بورس اوضاع نامساعدی دارد، طی معاملات امروز چند شرکت اقدام به شفاف سازی کردند.


به گزارش نماد برتر، امروز در بازار شاهد شفاف سازی های گوناگون از شرکت ها بودیم؛ موضوعی که مدتی است به روال همیشگی در بازار سرمایه تبدیل شده و شرکت های بسیاری با اندک تغییر و تحول در شرکت دست به شفاف سازی می زند.



شرکت سیمان کارون از تسویه تهسیلات ارزی خرید ماشین آلات به مبلغ 109 میلیارد تومان خبر داد. تسهیلات ارزی به مبلغ 24 میلیون یورو ازمحل صندوق ذخیره ارزی به عاملیت بانک صادرات ایران جهت خرید ماشین آلات خط تولید طرح توسعه دریافت شده است. جهت تسویه تسهیلات فوق الذکر با استفاده از مزایای ماده 20 قانون رفع موانع تولید و با توافق با بانک صادرات ایران از طریق سهامدار عمده این شرکت (خانواده علاقبندیان) تامین مالی شده مبلغ 109 میلیارد تومان پرداخت شده است.



شرکت پتروشیمی اصفهان جهت احداث واحد تولید انیدریدفتالیك در سال 1385 نسبت به اخذ تسهیلات ارزی مشاركت مدنی به میزان 32.8 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی اقدام نمود. مراحل پرداخت تسهیلات مزبور در 9 قسط و بازپرداخت هر 6 ماه صورت پذیرفت. با توجه به مشكلات پیش آمده توسط سهامدار عمده (آقای ریخته گران اصفهانی) جهت شركت و كمبود نقدینگی ناشی از آن، پرداخت سه قسط آخر این تسهیلات امكانپذیر نشد. با توجه به مشوق های مربوط به ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، مدیریت شركت با تلاش و پیگیری مجدانه نسبت به استفاده از مزایای مقرر در ماده قانونی مزبور اقدام و توانستیم از این ظرفیت موجود استفاده کنیم. بر این اساس مبلغ تسهیلات معوقه به میزان 24 میلیون یورو و مبلغ دفتری 1214 میلیارد ریال، با پرداخت مبلغ 409 میلیارد ریال به صورت یكجا در وجه بانك تجارت وام مربوطه تسویه شد.



شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان به منظور بازپرداخت بدهی و خرید دارایی ثابت مشهود اقدام به انتشار اوراق اجاره به مبلغ 700 میلیارد تومان کرده است.



گروه سرمایه گذاری مسکن از برنده شدن در مزایده مشارکت در احداث فاز1 پروژه آیمان به میزان 10 درصد و خرید همین میزان از زمین مذکور، خبر داد.



شرکت به پرداخت ملت از منتفی بودن عقد قرارداد با شرکت اندیشه نگار پارس خبر داد.