22:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پتروشیمی اصفهان اثر تسویه بدهی ارزی را اعلام کرد و برای دو روز از تابلو رفت

1399/07/06 11:26

پتروشیمی اصفهان اثر تسویه بدهی ارزی را اعلام کرد و برای دو روز از تابلو رفت

نماد برتر- پتروشیمی اصفهان در خصوص آثار مالی ناشی از تسویه بدهی ارزی بانک تجارت توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.


به گزارش نماد برتر، شرکت پتروشیمی اصفهان درخصوص آثار مالی ناشی از تسویه بدهی ارزی بانک تجارت توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.



براین اساس، اکبر ترکان مدیرعامل "شصفها" در خصوص آثار رویداد مالی تسویه وام ارزی در دفاتر شرکت اعلام کرد: با توجه به مانده تسهیلات دریافتی از محل صندوق ذخیره ارزی مربوط به بانک تجارت که طی سنوات اخیر معوق شده بود با استفاده از مشوق های مربوط به ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید در ۳۰ شهریور ماه با مبلغ ۴۰.۹ میلیارد تومان تسویه شد.



با توجه به مانده تسهیلات دریافتی طبق دفاتر به تاریخ پایان سال مالی ۹۸ به میزان ۱۲۱.۴ میلیارد تومان مابه تفاوت برگشت از حساب اصل و سود تسهیلات دریافتنی به میزان ۸۰.۵ میلیارد تومان با استناد به استعلام از حسابرس و بازرس مستقل شرکت به حساب تعدیلات سنواتی منظور می شود.



لیکن نظر به بندهای ۷ و ۸ گزارش حسابرس مستقل نسبت به صورت های مالی ۹۸، کسری ذخیره بدهی‌ها به شرکت‌های پالایش و پخش فرآورده های نفتی و صندوق بازنشستگی صنعت نفت از محل تعدیلات سنواتی تامین می شود. بدین ترتیب آثار سود و زیان ناشی از تسویه وام ارزی به دوره جاری تسری ندارد.



تسهیلات مالی (اصل و سود) (کاهش)  ۸۰.۴ میلیارد تومان



تعدیلات سنواتی (افزایش)  ۸۰.۴ میلیارد تومان



تعدیلات سنواتی (کاهش)  ۸۰.۴ میلیارد تومان



ذخیره بدهی به شرکت پالایش و پخش (افزایش)  ۳۳.۴ میلیارد تومان



ذخیره بدهی به صندوق بازنشستگی نفت (افزایش)  ۴۷ میلیارد تومان



بدهی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به میزان ۳۳.۴ میلیارد تومان موضوع بند ۷ گزارش حسابرس مربوط به مابه تفاوت قیمت نرخ خوراک دریافتی در سنوات گذشته بوده که در دفاتر ثبت نشده بود.



همچنین طبق بند ۸ گزارش حسابرس، ارزش فعلی تعهدات آتی در رابطه با هزینه مستمری بازنشستگان قبل از موعد به صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت محاسبات مربوطه انجام و بابت بخشی از کسری ذخیره مبلغ ۴۷ میلیارد تومان به عنوان ذخیره بدهی ثبت می شود.