20:47 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نظر مدیرعامل شرکت بورسی درباره اوضاع بازار و خرید سهام توسط بانک ها

1399/07/08 13:56

نظر مدیرعامل شرکت بورسی درباره اوضاع بازار و خرید سهام توسط بانک ها

نماد برتر- مدیرعامل شرکت بزرگ بورسی با اعلام نظر درباره وضعیت فعلی بازار ، تصمیم بانک ها به خرید سهام را منجر به استقراض از بانک مرکزی و تورم دانست .


به گزارش نماد برتر، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین که با نماد "تاصیکو" و سرمایه 3.1 هزار میلیارد تومانی در بورس حضور دارد در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی آیا حمایت بانک ها از بورس با تزریق 10 هزار میلیارد تومان و برای خرید سهام مناسب است یا نه به فارس گفت : خیر . چون خرید و سرمایه‌گذاری بانک‌ها از محل دارایی‌ها در نهایت منجر به استقراض از بانک مرکزی و تورم خواهد شد.



وی افزود: عواملی چون آزادسازی قیمت ها، رفع موانع تولید، حذف انحصارات و امتیازات فراوان در صنایع فولاد، خودرو و پتروشیمی و امکان عرضه ارز صادرکنندگان به قیمت بازار می‌تواند منجر به جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار شود. به طور مثال فعالان بازار سرمایه با مشاهده عرضه محصولات شرکتی چون ایران خودرو به قیمت آزاد به سود آوری آن امیدوار خواهد شد. هر گونه مسیر دیگری از قبیل استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها منجر به ایجاد تورم مزمن خواهد شد.



این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال چگونه می توان مانع فروش سهام همراه با ضرر تازه واردین به بورس و کوچ سرمایه ها به بازارهای دیگر شد ، توضیح داد : واقعیت این است که اعتماد بخشی از جامعه به بازارسرمایه از دست رفته یا در حال از دست رفتن بوده و نکته مهم این است که بازار جایگزین بهتری هم به مردم معرفی نشده است.



سلیمانی ادامه داد: با قیمت ارز 29 هزار تومانی بسیاری از سهام ، جذاب و قابل سرمایه‌گذاری هستند و امید می رود با تدبیر درست ، رونق به بازار سرمایه بر گردد ولی جبران اعتماد از دست رفته ، زمان بر است .