16:58 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی

1399/07/28 21:30

رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی

نماد برتر- تامین مواد اولیه خطوط پرسی، تولید قطعات و انواع ابزار خودرو از جمله اهدافی است که یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تحقق آن بوده و در حال حاضر محصولاتی را به صنعت خودروسازی ارائه کرده است.


به گزارش نماد برتر، اصغر ربیعی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان قالب‌های پیشرفته ایران خودرو، ساخت انواع پنل گیج، ساخت انواع ماشین‌آلات و انجام پروژه‌های خدماتی، ارائه خدمات مربوط به قالب و پنل‌گیج، تولید قطعات پروگرسیو، مجموعه‌سازی و برش ورق به صورت کویل را از محصولات این شرکت دانست و گفت: شرکت ما علاوه بر برخورداری از توانمندی طراحی و ساخت قالب‌های فلزی خودرو در سایزهای G۵.G۴.G۳.G۲ و نیز طراحی و ساخت قالب‌های پلاستیک و قالب‌های ریخته‌گری، از امتیاز ویژه‌ای در ساخت قالب‌های پروگرسیو برخوردار است که خودروسازان جهانی برای تولید انبوه قطعات از آن بهره می‌برند.



وی ادامه ‌داد: با استفاده از این ویژگی، تمام مراحل تولید قطعه، داخل یک قالب و به صورت پیوسته انجام می‌شود که سرعت تولید قطعه در مقایسه با قالب‌های کلاسیک‌ بسیار بالاتر، کیفیت آن مناسب‌تر، قابلیت تکرارپذیری بیشتر و قیمت نهایی قطعات نسبت به قطعات تولیدی در قالب‌های کلاسیک پایین‌تر است.



ربیعی خاطر نشان ‌کرد: درحال حاضر با استفاده از این فناوری، قالب‌های بدنه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶صندوقدار طراحی و ساخته شده است. همچنین تامین ۱۳۱ قطعه از قطعات بدنه این دو مدل خودرو در حال انجام است.



مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ظرفیت ساخت قالب در شرکت، پس از انجام طرح توسعه به حدود ۹۰۰ تن در سال افزایش یافته است که این میزان نسبت به ظرفیت قبلی بیش از ۲ برابر افزایش در طول یک سال را نشان می‌دهد.