18:53 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آخرین شمارش آرا الکترال : بایدن 224 - ترامپ 204 / وعده رئیس مجلس نمایندگان

1399/08/14 07:00

آخرین شمارش آرا الکترال : بایدن 224 - ترامپ 204 / وعده رئیس مجلس نمایندگان

نماد برتر- آخرین شمارش آرا الکترال ریاست جمهوری آمریکا حکایت از پیروزی جو بایدن با 224 رای در برابر 204 رای ترامپ دارد و رئیس مجلس نمایندگان وعده داده بایدن به عنوان رئیس جمهور معرفی می شود .


به گزارش نماد برتر به نقل از سی‌ان‌ان ، آخرین وضعیت نتیجه ریاست جمهوری آمریکا تا صبح امروز حکایت از پیروزی جوبایدن دارد و تا این لحظه با 224 رای الکترال از ترامپ با 204 رای ، جلوتر است اما برای اعلام برنده نهایی با 270 رای ، باید منتظر رای الکترال ایالت های مهمی فلویدرا و تگزاس بود که در حال شمارش است .



براساس این گزارش ، بایدن حتی در صورت پیروزی در ایالت های آیوا، آریزونا، مینسوتا و مین که با رنگ آبی کمرنگ در نقشه مشخص شده اند، ۳۱ رای الکتورال دیگر به دست خواهد آورد و به ۲۷۰ رای الکتورال لازم نخواهد رسید. وی برای پیروزی به آرای الکتورال دو ایالت از میان اوهایو، کارولینای شمالی، میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، تگزاس، فلوریدا نیاز دارد که امری سخت به نظر می‌رسد.



لذا در این لحظات اکثر تحلیلگران شانس برد ترامپ در انتخابات را بیش از بایدن می دانند که با موفقیت در ایالت‌های چرخشی ، فعلا" با کسب چند میلیون رای بیشتر ، برای ادامه حضور در کاخ سفید امیدوارتر است .



در این میان بیش از 99.5 میلیون نفر ( شامل 63.7 میلیون نفر به صورت پستی و 35.7 میلیون نفر حضوری ) در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کرده‌اند .



برپایه این گزارش، نانسی‌پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم اعلام کرد: کاملا یقین دارم اکثریت دموکرات ، مجلس نمایندگان را با قدرت حفظ خواهد و 20 ژانویه جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی می شود .



از سوی دیگر ، دموکرات ها وعده داده اند در صورت پیروزی احتمالی ترامپ ، مقدمات استیضاح وی فراهم خواهد شد.



در این میان توئیتر ، فهرست 7 رسانه معتبر در اعلام نتایج رسمی انتخابات را آسوشیتدپرس، سی‌بی‌اس، سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز، شبکه خبری ای‌بی‌سی، شبکه خبری ان‌بی‌سی و مرکز Decision Desk معرفی کرد.