02:01 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
واکنش ۷ رسانه بین المللی و مقامات ایالتی آمریکا به ادعای پیروزی ترامپ

1399/08/14 19:59

واکنش ۷ رسانه بین المللی و مقامات ایالتی آمریکا به ادعای پیروزی ترامپ

نماد برتر- سی ان ان، رویترز، بی بی سی و الجزیره و سه مقام ایالتی آمریکا در واکنش به ادعای پیروزی ترامپ در انتخابات اعلام کردند: وی بدون در اختیار داشتن مدرکی، مدعی پیروزی و توقف شمارش آرا شده است.


به گزارش نماد برتر، دونالد ترامپ در آخرین پیام توییتری از پیروزی در انتخابات خبر داده و اعلام کرد: می خواهند انتخابات را بدزدند اما اجازه نخواهیم داد.



در این میان، رسانه های بین المللی همچون سی ان ان، رویترز و الجزیره ادعای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات را پیش از پایان شمارش آرا و تایید نهایی نتیجه، ادعایی بی اساس و غلط دانستند و با زیر سئوال بردن این ادعا اعلام کردند ترامپ بدون آنکه مدرکی در اختیار داشته باشد، مدعی پیروزی شده و گفته شمارش آرا باید متوقف شود.



بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن با کسب ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونال ترامپ پیشتاز است و تاکنون آرای نهایی مردم در ایالت های جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، نوادا، آلاسکا و ویسکانسین اعلام نشده است.



سی ان ان آمریکا: ترامپ بدون تایید آرای انتخاباتی ادعای پیروزی کرد. وی درحالی ادعای پیروزی کرد که پیش از این در توئیتی مدعی برتری در انتخابات شده بود که از سوی شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک برچسب خورد و محتوای پیام ها گمراه کننده خوانده شد و بر نشر توئیت ها اعمال محدودیت شد.



ترامپ درحالی به غلط در سخنان در کاخ سفید ادعای پیروزی کرد که تاکنون هیچ برنده ای بطور رسمی اعلام نشده و  هنوز آرای چندین ایالت آمریکا درحال  شمارش بوده و همگان در انتظار نتایج نهایی آن هستند. ترامپ گفته درباره انتخابات آمریکا به دیوان عالی شکایت خواهد برد اما دقیقا نگفت به چه علت.



رویترز: درحالی که میلیون ها رای در آمریکا در برخی از ایالت های آمریکا درحال شمارش است و نتیجه نهایی اعلام نشده، ترامپ به غلط مدعی پیروزی دراین انتخابات شد، شمارش آرایی که ساعت ها  یا روزها ممکن است به طول انجامد.



الجزیره: ترامپ ادعای تقلب در انتخابات کرد و خود را به غلط برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواند.



بی بی سی: دونالد ترامپ در سخنرانی از کاخ سفید بدون هیچ پشتوانه و مدرکی اعلام پیروزی کرد این در حالی است که هنوز میلیون‌ها برگه رای شمرده نشده است.



شماری از جمهوری خواهان و تحلیلگران محافظه کار از این ادعای بی اساس ترامپ ابراز نگرانی کرده اند.



کریس کریستی مشاور سابق ترامپ و فرماندار سابق نیوجرسی، اقدام ترامپ را هم از لحاظ استراتژیکی و هم از نظر اینکه رئیس جمهور آمریکا است، اشتباه خواند و گفت: این یک تصمیم بد استراتژیک و سیاسی است.



ریک سنتوروم سناتور سابق حزب جمهوری خواه از پنسیلوانیا نیز گفت: از این اقدام ترامپ بسیار پریشان شدم. استفاده از کلمه تقلب اشتباه است.



تام ولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا در توئیتر اعلام کرد: هنوز یک میلیون آرای پستی داریم که باید شمارش شود به تمامی شهروندان ایالت پنسیلوانیا قول می دهم که تمامی این آرا شمرده خواهند شد و این کاری است که انجام خواهیم داد. این یک حمله حزبی علیه انتخابات، آرا و دموکراسی در پنسیلوانیا است، تمامی بخش های این ایالت بطور خستگی ناپذیری در روند شمارش آرا  هستند تا هرچه سریعتر و با دقت انجام پذیرد، پنسیلوانیا انتخاباتی عادلانه داشته و تمامی آرا را شمارش خواهیم کرد.