00:03 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۲ تا ۴۰۰ درصدی ۸ شرکت بورسی و فرابورسی

1399/09/03 08:35

از دو محل مطالبات و آورده و سود انباشته رقم خورد:

صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۲ تا ۴۰۰ درصدی ۸ شرکت بورسی و فرابورسی

نماد برتر- ۸ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰، ۱۸۰، ۱۱۲، ۱۰۰، ۱۰۰، ۱۰۰ ، ۶۷ و ۴۲ درصدی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، 8 شرکت کشت و دامداری فکا، کاغذسازی کاوه، کشت و صنعت پیاذر، توزیع داروپخش، کارخانجات داروپخش، کاشی سعدی، فولاد آلیاژی ایران و مبین انرژی خلیج فارس به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 400، 180، 112، 100، 100، 100 ،67 و 42 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


 


براین اساس، سرمایه فعلی "زفکا" از 30 به 150 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف احداث گاوداری 6000 راسی (شامل 3000 راس مولد) در شهرستان خدابنده زنجان می شود.


 


"چکاوه" سرمایه فعلی را از 25 به 70 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد می شود.


 


سرمایه فعلی "غاذر" نیز از 7.5 به 15.9 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اجرای طرح‌های توسعه و بازسازی خطوط تولید می شود.


 


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 15.9 به 22.5 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


 


همچنین "دتوزیع" سرمایه فعلی را از 60 به 120 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش می شود.


 


سرمایه فعلی "کسعدی" نیز از 25 به 50 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف افزایش ظرفیت تولید سرم‌ های نیم لیتری می شود.


 


در این میان، "دتوزیع" سرمایه فعلی را از 60 به 120 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف افزایش تولید گرانول و سرامیک از طریق تجهیز خطوط تولید به دستگاه‌های جدید می شود.


 


سرمایه فعلی "فولاژ" هم از 600 به هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی و مدیریت جریان نقدینگی شرکت جهت جبران مخارج سرمایه ای طرح یزد یک می شود.


 


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از هزار به 1200 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


 


"مبین" نیز سرمایه فعلی را از 1.4 به 2.02 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج وجه نقد و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌ های انجام شده می شود.