22:34 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سهامداران به دلیل تداوم ابهامات به آینده بورس بی اعتماد شده اند

1399/11/19 11:37

کارشناس بازار سرمایه :

سهامداران به دلیل تداوم ابهامات به آینده بورس بی اعتماد شده اند

نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: تداوم بلاتکلیفی‌ها در مسایل کلان مانند نرخ ارز و لایحه بودجه در کنار کاهش نقدینگی منجر به بی اعتمادی به آینده بازار سهام شده است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، همایون دارابی درباره ادامه ریزش قیمت سهام و شاخص بورس که دیروز با رقم میلیون و 135 هزار واحدی به کمترین عدد طی یک سال اخیر رسیده به ایرنا گفت: روند اصلاحی شاخص ناشی از علت چندان معقولی نبوده و بازار دست خوش رفتارهای احساسی و هیجانی سرمایه گذاران در فروش است.


وی افزود: طی چند روز گذشته بخشی از نقدینگی حقیقی ها به صندوق‌های با درآمد ثابت و اوراق وارد شده که نشان دهنده هیجان فروش است. در این میان با ایجاد اعتماد به آینده بازار می‌توان شاهد کاهش نوسان‌ها و بهبود وضعیت بازار بود. چرا که برخی بلاتکلیفی‌ها در مسایل کلان مانند نرخ ارز و لایحه بودجه در کنار کاهش نقدینگی منجر به بی اعتمادی شده است .


این کارشناس ادامه داد:‌ با وجود مصوبات جدید هیات مدیره بورس برای حمایت از بازار به نظر می‌رسد منابع و تصمیمات بیشتری برای حمایت از بازار لازم است و مهمترین اقدام ، رفع ابهامات مربوط به قیمت‌ گذاری‌ها و نرخ ارز و همچنین تزریق نقدینگی است .


دارابی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال ، احتمال بازگشت بورس به مدار صعودی وجود دارد یا خیر؟، توضیح داد: این موضوع بستگی به شفافیت سیاست اقتصادی درباره نرخ بهره، دلار و لایحه بودجه دارد تا دورنمای روشنی مقابل فعالان بازار قرار گیرد. در حال حاضر هم همه فعالان منتظر مشخص شدن این مسایل هستند .