16:16 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تظاهرات کارکنان شرکت دنون در اعتراض به شرایط کاری خود در مراکش

1397/03/17 12:20

تظاهرات کارکنان شرکت دنون در اعتراض به شرایط کاری خود در مراکش

پایگاه خبری راد: کارکنان شرکت "دنون" به خیابان های رباط- پایتخت مراکش- آمدند و نسبت به از دست رفتن شغل خود اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از رویترز، جنبش تحریم خرید محصولات این شرکت مشهور فرانسوی در مراکش که وارد دومین ماه خود می شود باعث بیکار شدن شمار زیادی از ارکنان مراکشی این شرکت شده است. المهدی هبیچ- یکی از این کارگران معترض- گفت: از خواهران و برادران خود می خواهیم تحریم محصولات این شرکت را متوقف کنند چرا که هزاران شغل در معرض خطر قرار گرفته است.

حدود ۲۰۰۰ نفر از کارگران مراکشی با حمل بنرهایی خواهان پایان دادن به تحریم این شرکت شدند و از دولت به خاطر کاهش قدرت خرید مردم این کشور انتقاد کردند. در حال حاضر شعبه مراکش شرکت دنون ۶۰۰۰ نفر را در استخدام خود دارد.  

جنبش تحریم محصولات دنون در مراکش به گفته این شرکت باعث زیان ۱۵۰ میلیون درهمی در ۶ ماهه منتهی به ژوئن خواهد شد و این در حالی است که سودآوری این شرکت در مدت مشابه سال قبل، ۵۶ میلیون درهم بود. هفته گذشته دنون اعلام کرد  کارکنان دارای قرارداد کوتاه مدت خود را تعدیل خواهد کرد که بنا بر تخمین یکی از وزرای دولت مراکش، به معنی بیکاری ۱۰۰۰ مراکشی خواهد بود.

دولت مراکش از مردم این کشور خواسته است به تحریم محصولات دنون پایان دهند و نسبت به کاهش انگیزه سرمایه گذاری خارجی در این کشور و آسیب دیدن صنعت لبنیات در صورت تداوم این وضعیت ابراز نگرانی کرده است.

برچسب ها:

شرکت دنون ،مراکش