20:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه

تقویت اقتصاد دیجیتال، عامل توسعه کسب و کار در کشور
نماد برتر- چند سالی هست که همه ما با کلماتی همچون فناوری اطلاعات، دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کانال های الکترونیک، فضای مجازی و مفاهیمی از این قبیل آشنا شده ایم.
اما و اگرهای امضا قرارداد بین صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت
نماد برتر- در حال حاضر مطابق یکی از بندهای مندرج در پیش نویس قرارداد، صندوق توسعه ملی پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۵۱۰ میلیارد دلار را منوط به دریافت مطالبات خود از سازمان امورمالیاتی کرده، که صندوق ثبیت مطابق جایگاهی که در آن قرار گرفته امکان پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد.
ثبت افزایش سرمایه برای «داوه»
نماد برتر - شرکت دارویی آوه سینا از ثبت سرمایه جدید برای توسعه فعالیت ها خبر داد.
"سخواف" قرارداد جدید منعقد کرد
نماد برتر- شرکت سیمان مجد خواف از انعقاد قرارداد مهم خبر داد.
نخستین انبار سیمان بورس کالا در سال ۱۴۰۱ پذیرفته شد
نماد برتر- با پذیرش انبار سیمان مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا به عنوان نخستین انبار سیمانی در سال ۱۴۰۱، مشتریان خرد از دوشنبه هفته آینده امکان خرید سیمان با کد سهامداری و به صورت آنلاین را برای موجودی انبار ۳۷ شرکت سیمانی پیدا می‌کنند.
تسهیل تامین مواد اولیه حوزه فولاد و پتروشیمی با عرضه در بورس کالا
نماد برتر- مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: در کنار زنجیره تولید محصولات فولادی، عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا انجام می‌شود و برای محصولاتی که کمبود تولید دارند، وزارت صمت با همکاری وزارت نفت درصدد است تا از طریق واردات اقلام دارای کمبود توسط واحدهای تولیدکننده اقدام کند.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
راه اندازی قرارداد جدید اختیار معامله زعفران از پس فردا
نماد برتر- قرارداد اختیار معامله زعفران با سررسید مرداد ۱۴۰۱ از چهارشنبه هفته جاری راه اندازی میشود.
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.
افزایش سرمایه "وآرین" به ثبت رسید
نماد برتر- شرکت توسعه اقتصادی آرین از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
"ثاخت" زمین هتل آپارتمان در شمال را واگذار می کند
نماد برتر- شرکت بین المللی توسعه ساختمان از برگزاری مزایده خبر داد.
صندوق "تثبیت" و "توسعه" و مفقودی به نام "نقدینگی"
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه گفت: بنا بر دلایل واهی که ممکن است آمریکا و طرف غربی اعمال کند، تحریم‌ها مجددا روی کار می‌آید.
گواهی صرفه‌جویی انرژی، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نخستین اقدامی که می‌توان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد، موضوع مربوط به گواهی صرفه جویی انرژی است که به عنوان ابزاری جدید با همکاری سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده و در بورس انرژی ایران عملیاتی می‌ شود.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.