06:32 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت

عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر و ۱۲ هزار تن سیمان
نماد برتر- تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر تیپ ۱ و ۱۲ هزار تن سیمان است.
قیمت نفت افزایش یافت
نماد برتر- پس از اعلام مسکو مبنی بر به بن‌بست رسیدن مذاکرات صلح برای حل تهاجم به اوکراین، قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه در پی نگرانی‌ها از کاهش تولید در روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.
در مساله پتروشیمی میانکاله تابع سازمان حفاظت محیط زیست هستیم
نماد برتر- وزیر نفت گفت: هیچ پروژه‌ای در وزارت نفت بدون تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست عملیاتی نخواهد شد.
"وبرق" قرارداد کارمزد تولید منعقد کرد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین از انعقاد قرارداد با شرکت ژرف اندیشان نفت و گاز آداک خبر داد.
"شپاس" توافقنامه جدید منعقد کرد
نماد برتر- شرکت نفت پاسارگاد از انعقاد قرارداد مهم خبر داد.
قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز جمعه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت نفت پس از اعلام برنامه کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، در مسیر دومین سقوط هفتگی خود باقی ماند.
 عرضه ۲۱۱ هزار تن فولاد در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه میزبان عرضه ۱۷۰ هزار و ۵۲۰ تن میلگرد، ۱۶ هزار و ۷۷۸ تن تیرآهن، ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق فولادی، یک هزار و ۷۷۳ تن نبشی و ناودانی و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا است.
بورس کالا شاهد معامله ۲ هزار تن مس کاتد بود
نماد برتر- تالار صادراتی بورس کالا روز گذشته میزبان دادوستد ۸ هزار و ۷۸۰ تن قیر، ۲ هزار تن مس کاتد، ۳۱۲ تن اسلاک واکس و ۴۰ تن اسید استیک بود.
قیمت نفت حوالی ۱۰۶ دلار است
نماد برتر- قیمت نفت برنت با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۶ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.
تسهیل تامین مواد اولیه حوزه فولاد و پتروشیمی با عرضه در بورس کالا
نماد برتر- مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: در کنار زنجیره تولید محصولات فولادی، عرضه محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا انجام می‌شود و برای محصولاتی که کمبود تولید دارند، وزارت صمت با همکاری وزارت نفت درصدد است تا از طریق واردات اقلام دارای کمبود توسط واحدهای تولیدکننده اقدام کند.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
پالایشی ها در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند
نماد برتر- سه شرکت پالایشی، یک پتروشیمی و یک فولادی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا در هفته نخست کاری ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.
هیات مدیره جدید "تاپیکو" تعیین شد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.