01:53 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نیروگاه

دادخواهی فعالان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری
فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به افزایش فشارها برای توزیع رانت در برخی صنایع بورسی، خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری شدند.
۱۱ میلیون کیلووات ساعت برق «پرند مپنا» در بورس انرژی معامله شد
روز گذشته، ۳۹ هزار و ۳۰۰ قرارداد معادل ۱۰ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۰۰ کیلووات ساعت به ارزش ۶ میلیارد و۵۷۲ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال عرضه و مورد معامله قرار گرفت.
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
نتایج مناقصه "بزاگرس" اعلام شد
شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر از نتایج برگزاری مناقصه گفت.
عرضه ۹۵ هزار کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
امروز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، ۹۵ هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت‌ تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا برای دوره تحویل هفتگی شهریور ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
دادوستد بیش از ۸۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
در جلسه معاملاتی دیروز شنبه ۲۳ مرداد ماه در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران ۱۵۷ هزار و ۱۰۰ قرارداد معادل ۸۰ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال معامله شد.
معامله بیش از ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا، شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) و شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی نیروگاه شازند از عمده عرضه‌کنندگان برق در بورس انرژی طی روز گذشته بودند.
تقاضای فوری سهامداران "وسدید" از رئیس قوه قضائیه برای پایان مالکیت۳۳درصدی
جمعی از سهامداران حقیقی خواهان رسیدگی فوری رئیس قوه قضائیه به پرندوه دعوای طولانی و ۷ باره گروه ‌صنعتی‌سدید و فرآب درباره مالکیت ۳۳ درصدی سهام شدند.
پیاده سازی متنوع ترین ابزارهای تامین مالی در صنعت برق
کارنامه بورس انرژی در تامین مالی صنعت برق شامل معامله بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۵,۶۹۵ میلیارد ریال، ۲۳ ۳۵۰ میلیارد ریال از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از طریق پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پروژه است.
راهکارها و راهبردهای بورس انرژی در توسعه صنعت برق
وبینار تخصصی «بررسی چشم‌انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها، با نگاهی به ظرفیت های بازار سرمایه» با همت بورس انرژی ایران و مرکز مالی ایران، برگزار شد.
تولید پژو 205 در ایران
سرخط خبری روزنامه در 12 مرداد در 5 برش بررسی شده است. در این روز روزنامه از توافق گازی ایران و روسیه نوشته اند تا عرضه پیکان یک میلیون تومانی و البته وعده تولید یک خودرو جدید
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.
چرا بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت برق کم انگیزه‌اند؟
طی سه دهه گذشته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تجدیـد سـاختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش رقابت در صنعت بـرق مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.