07:14 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هکر

برای مقابله با بدافزارهای جدید چه باید کرد؟
نماد برتر- برای مقابله با بدافزارهای جدید، استفاده از روش‌های قدیمی چندان موثر نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که سیستم‌ها باید مرتباً بررسی شوند و اسکن‌های آسیب‌پذیری برای شناسایی سیستم‌ها و برنامه‌های در معرض خطر انجام شود.
افشای آسیب‌پذیری روز صفر ویندوز
نماد برتر- محققان امنیتی گوگل، یک ‫آسیب‌پذیری را در سیستم‌عامل ویندوز افشاء کرده‌اند که با آسیب‌پذیری روز صفر گوگل کروم شروع می‌شود و به هکرها اجازه اجرای کد داخل کروم را می‌دهد.
صرفه جویی ۸ میلیارد دلاری باکاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: براساس تراز سال ۱۳۹۷ مصرف فعلی انرژی کشور معادل ۶.۳ میلیون بشکه نفت در روز است که چنانچه برنامه‌های بهینه سازی انجام شود، قابلیت صرفه جویی ۶۰ درصدی مصرف انرژی وجود خواهد داشت.
آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری ایمنی در کشور هستند؟
نماد برتر- یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بر اساس مقاله‌ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۲ تا امروز یعنی حدود ۱۱۰ماه گذشته، ارز بیت‌کوین تنها ۶ یا ۷ ماه در ضرر و بقیه ماه‌ها سودآور بوده که این موضوع در مقایسه با بازار کنونی بورس ایران که سه ماه متمادی ریزشی بوده، بسیار قابل تامل است.
شناسایی بدافزاری که پس از حدف هم سیستم را آلوده می‌کند
نماد برتر- بدافزاری شناسایی شده که می‌تواند به مادربرد متصل ‌شود و تمام اجزای سخت‌افزاری کامپیوتر را کنترل ‌کند و حتی پس از حذف و نصب مجدد سیستم‌عامل، سیستم همچنان آلوده خواهد بود.
شناسایی هکرهای مزدور در خاورمیانه
نماد برتر- نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلماتهای سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده اند.
اختلال هکری در سیستم‌های صنعتی
نماد برتر- محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوءاستفاده کنند.
نفوذ نرم‌افزارهای جاسوسی از طریق پیام‌رسان‌های جعلی
نماد برتر- محققان امنیتی با ردیابی یک نمونه بدافزار، نرم‌افزار جاسوسی اندرویدی جدیدی را ردیابی کردند که از طریق پیام‌رسان‌های جعلی مانند Threema ، Telegram و WeMessage توزیع می‌شد.
جاسوسی از اینستاگرام با یک فایل تصویری مخرب
نماد برتر- آسیب‌پذیری خطرناکی در اینستاگرام شناسایی شده که هکرها با استفاده از آن می‌توانند به موقعیت مکانی و به فایل‌های ذخیره‌شده در دستگاه قربانی دسترسی یابد، لیست مخاطبین او را جست‌وجو و دوربین گوشی را روشن کند و همچنین از ورود کاربر به اینستاگرام تا زمان حذف و نصب مجدد جلوگیری کند.
باگ امنیتی اینستاگرام برطرف شد
نماد برتر- محققان امنیت سایبری یک آسیب پذیری را در اپلیکیشن اینستاگرام شناسایی کرده بودند که به هکرها اجازه می داد کنترل تلفن هوشمند کاربران را به دست گرفته و از آنها جاسوسی کنند.
کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه‌های اجتماعی
نماد برتر- در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه‌های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می‌توانند از این روش کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.
ضرر یک میلیارد دلاری آژانس پستی آمریکا از حمله هکرها
نماد برتر- آژانس پست آمریکا سالها از سیستمهای فناوری اطلاعات تاریخ گذشته ای استفاده کرده که این سازمان را در معرض خطر حمله هکرها و ضرر مالی بیش از یک میلیارد دلار قرار می دهد.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
چگونه پسورد قوی برای هر سایت بسازیم؟
نماد برتر- ایجاد یک پسورد قوی ساده تر از آنچه هست، به نظر می رسد.
تهدید سایبری در کمین ربات‌های صنعتی
نماد برتر- تحقیقات جدید نشان داد ربات‌های صنعتی حفره های امنیتی دارند که آنها را در برابر حملات هکرهای پیشرفته آسیب پذیر می کند.