05:35 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشاورزان

کمبود زیرساخت عاملی برای خروج درآمدها از استان
نماد برتر- نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود زیرساخت‌ها، گردش مالی درآمدهای شهرستان خدابنده را از استان خارج می‌کند.
آخرین وضعیت کشت و تولید گندم برای سال آینده
نماد برتر- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با کاشت گندم در چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی تا هشتم آذر ماه، ۷۵ درصد برنامه کشت این محصول تا کنون محقق شده است.
در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبار ویژه ای برای مناطق محروم در نظر گرفته شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ از دولت خواست که اعتبار بیشتری برای مناطق محروم در رین لایحه در نظر بگیرد.
بورس کالا آماده نخستین گواهی سپرده خرما شد + مزایا و فرایند معاملات
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از راه اندازی نخستین معاملات گواهی سپرده خرما خبر داد و مزایا و فرایند انجام این ابزار جدید را اعلام کرد.
پرداخت ۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی برای واردات آفت کش ها
نماد برتر- مدیر کل دفتر افت کش های سازمان حفظ نباتات اعلام کرد: شرکت های واجد شرایط و پیگیر برای تدارک و واردات سموم کشاورزی طی امسال ۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده اند.
نماینده علی آباد: جلوی اتفاقات ناخوشایند در تولید غله کشور را بگیرید
نماد برتر- نماینده مردم علی آباد در مجلس با اشاره به مشکلات منطقه ای خواستار ورود وزرای جهاد کشاورزی، صمت، نیرو و کشور به منظور حل مشکلات مردم شد.
 وزارت جهاد کشاورزی باید از تضییع حقوق کشاورزان و باغداران جلوگیری کند
نماد برتر- نماینده مردم ملکان خواستار ورود وزارت جهاد کشاورزی به نرخ خرید محصولات کشاورزی از باغداران و کشاورزان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان شد.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
دو میلیون دلار به صادرات محصولات سبزی و صیفی پیشوا افزوده می‌شود
نماد برتر- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: رویکرد دولت حمایت از توسعه پایدار کشاورزی است و در این مسیر دستگاه‌های مرتبط باید بیشترین تعامل و همکاری را برای رفع مشکلات کشاورزان داشته باشند.
هزینه های تولید برای کشاورزان مضاعف شده است/کود شیمیایی اوره با قیمت یارانه‌ای ارائه شود
نماد برتر- جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
انبارهای بورسی آماده پذیرش زعفران تولید سال ۹۹
نماد برتر- مدیریت بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی صدور اطلاعیه ای از گشایش انبارهای زعفران نگین و پوشال معمولی جهت انجام معاملات گواهی سپرده کالایی محصول تولید سال ۱۳۹۹ از امروز ۲۰ آبان ماه در بورس کالا خبر داد.
سه وزارتخانه ملزم به اقدام جدی برای کاهش قیمت‎ها شدند
نماد برتر- در جلسه عصر یکشنبه(۱۸ آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد.
توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بنگاه توسعه ماشین‌های کشاورزی تبدیل شده است
نماد برتر- عضو هیأت علمی گروه مهندسی سیستم های کشاورزی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نامناسب است، به طوریکه دید علمی و پایدار نسبت به مکانیزاسیون کشاورزی در مدیریت کلان ندارند، مفهوم توسعه مکانیزاسیون را اشتباه گرفته‌اند و قطعا باید قدم‌های بهتری در این زمینه بردارند.
افزایش 5 برابری قیمت کودهای وارداتی/خرید تضمینی به کمک کشاورزان می‌آید
نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی تمامی هزینه های تولید را بویژه در حوزه نهاده ها پوشش می دهد.
انتظار حمایت های یارانه ای و بلاعوض از دولت داشتیم
نماد برتر- رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه ارائه " کشاورز کارت" ممکن است تا حدودی مشکل کشاورزان را در تامین نهاده های مورد نیازشان حل کند، گفت: انتظار داشتیم دولت با حمایت های یارانه ای و بلاعوض از تولید برای تامین امنیت غذایی جامعه اقدام کند تا مجددا به خودکفایی در برخی محصولات و عدم وابستگی برسیم.