00:10 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشاورزی

عرضه ۱۳۳ هزار تن میلگرد و تیرآهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۸۴ تن میلگرد و تیرآهن است.
دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی زعفران خبر داد و گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما سهم ما از بازار این محصول تنها ۵ درصد است و به همین دلیل امسال، سال پایانی خرید انفعالی این محصول خواهد بود و برای سال آینده ما برنامه‌هایی در حوزه بهبود صنایع بسته بندی، صنایع تکمیلی و توزیع طلای سرخ خواهیم داشت.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
سنگ آهنی‌ها به جمع سیمانی می‌پیوندند
امروز بورس کالا میزبان عرضه ۴۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۵۰ هزار تن گندله سنگ آهن و حدود ۲۰۰ هزار تن سیمان است.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
عرضه بیش از ۲۲۶ هزار تن فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۲۰ مهرماه میزبان عرضه ۲۹ هزار و ۹۰۰ تن ورق فولادی، ۴۰ هزار تن تختال c و ۱۵۶ هزار و ۵۳۰ تن شمش بلوم و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا است.
انتشار اوراق، راهی برای تامین کسری بودجه
رشد و توسعه‌ بازار صکوک در چند سال اخیر، به دلیل نقش آن در گسترش سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودآور تحقق یافته است؛ همچنین قابلیت دیگر صکوک، آن است که به عنوان ابزاری برای کنترل نقدینگی و اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی پولی مورد استفاده قرار گیرد.
ویترین متنوع تالار صنعتی بورس کالا با عرضه ۹ محصول
امروز ۴۰۰ هزار تن کالا در تالار صنعتی بورس کالای ایران عرضه می‌شود.
عرضه ۲۳۰ هزار تن شمش، تختال و ورق فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه، میزبان عرضه ۱۲۵ هزار و ۶۱۰ تن شمش بلوم، ۹۰ هزار تن تختال C و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن ورق فولادی بود.
بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
اوره ایران از یونان تا آمریکای لاتین
ظرفیت تولید اوره ایران بیش از ۵.۶ میلیون تن در سال است که در شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه، خراسان، لردگان و شرکت پتروشیمی رازی واقع شده‌اند.
تکرار روند نزولی کسب درآمدهای "کرماشا"
میزان درآمد‌های صنایع پتروشیمی کرمانشاه در مردادماه از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده است.
کنترل دستوری بر صنایع مختلف با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی رانت است که هدف از اختصاص آن به برخی از صنایع ایجاد کنترل بر آنها بود و تاثیر متفاوتی را در صنایع دریافت کننده این ارز ایجاد کرد.
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشاورزی «رویش نوین سبز» موافقت اصولی گرفت
اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار برای تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشاورزی رویش نوین سبز موافقت اصولی صادر کرد.
رژه ۲۱۴ هزار تن میلگرد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه میزبان عرضه ۲۱۴ هزار و ۳۰۸ تن میلگرد، ۱۲۶ هزار تن خاک روی، ۱۶ هزار و ۲۷۶ تن تیرآهن، ۵۰۶ تن سبد نبشی، ۲۰۰ تن شمش بلوم و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا است.