20:11 | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
مدیران ارشد هواوی جریمه شدند
پایگاه خبری راد: مدیران ارشد شرکت چینی هواوی به دلیل سهل‌انگاری و نقص در امور مدیریتی، حدودا ۴۷۰ هزار دلار جریمه شده‌اند.
وزارت نفت و سدی به نام کمبود سرمایه
پایگاه خبری راد: اگر به نفت به مثابه ثروت ملی نگاه شود، دارا بودن منابع هیدروکربوری یک وجه آن و داشتن سرمایه و دانش کافی برای برداشت از این منابع وجه دیگر این ماجرا است و ایران که با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی عنوان یک کشور نفتی را یدک می کشد با گذشت سال ها همچنان در وجه دوم ماجرا دچار چالش است.
چالش صنعت نفت برای حفظ کارمندان زن
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل کونوکو فیلیپس، صنعت نفت وضعیت بهتری در زمینه استخدام زنان پیدا کرده اما نگه داشتن آنان همچنان یک چالش مانده است.
کدام کشورها مبل‌ ایرانی می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: عراق، سوریه، افغانستان و امارات، اصلی‌ترین بازارهای مبلمان ایرانی هستند اما باید گفت که میزان صادرات مبل در پنج سال اخیر به حدود نصف کاهش یافته است. این در حالی است که هشت درصد از اشتغال کشورمان در این صنعت نهفته است.
با وجود مازاد تولید، هم قاچاق داریم هم واردات رسمی!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه گفت: علیرغم اینکه انواع گل و گیاه در ایران تولید می‌شود و محصول روی دست تولیدکنندگان مانده است، نه تنها گل و گیاه به صورت قاچاق وارد می‌شود، بلکه درهای گمرک به روی واردات باز است.
رفاه مردم با فروش نفت بالا نمی رود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، به جای فروش نفت باید از حاصل ارزش افزوده کار و فعالیت‌های اقتصادی، زندگی مردم را تامین کنیم و درآمدهای ارزی را وارد اقتصاد نکنیم.
برنامه‌های وزیر نیرو برای حل مشکل آب
پایگاه خبری راد- وزیر نیرو گفت: با تاکید رئیس‌جمهور طرح‌هایی را آماده کرده‌ایم تا در خشکسالی سال ۹۶ و ۹۷ برخی از طرح‌ها را به صورت پایلوت در کشور اجرا کنیم که طرح معیشت جایگزین در دو حوضه آبریز زاینده‌رود و دریاچه ارومیه برای کاهش مصرف آب در همین راستا در دست اجرا است.
هند جایگاه ایران در تولید آهن‌ اسفنجی را گرفت
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش سال ۲۰۱۷ انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد در ایران بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته اما هند موفق شده با افزایش تولید آهن اسفنجی، رتبه اول ایران در تولید این محصول را بگیرد و ایران در تبه دوم تولید آهن اسفنجی دنیا ایستاد.
کدام یک به تعهداتش عمل نکرد؛ وزارت راه یا ذوب آهن؟
پایگاه خبری راد: در روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت یازدهم با حضور وزرای راه و صنعت در اصفهان، قراردادی امضا شد که می‌توانست یکی از اصلی‌ترین بخش‌های اقتصادی ایران را فعال کرده و به مرحله خوداتکایی برساند. موضوعی که با گذشت حدود پنج سال هنوز سرنوشت نامعلومی دارد.
منشأ غرش‌های زمین در ایلام چیست؟
پایگاه خبری راد: از زمان وقوع زمین‌لرزه شدید سرپل‌ذهاب، از سوی مردم محلی گزارش شده که صداهایی از درون زمین اهالی شهرستان سرابله واقع در استان ایلام را نگران کرده است. به همین دلیل تیم کارشناسی از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی به محل اعزام شدند و اعلام کردند که این صداهای معماگونه منشأ زمین‌لرزه‌ای ندارد و احتمالا به یک پدیده زمین شناسی دیگر مربوط است.