04:21 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
برگزاری کارگاه آموزشی بازار سرمایه در وزارت امور خارجه

1399/07/15 13:37

به مناسب هفته جهانی سرمایه گذاران:

برگزاری کارگاه آموزشی بازار سرمایه در وزارت امور خارجه

نماد برتر- کارگاه آموزشی بازار سرمایه برای آشنایی کارکنان وزارت امور خارجه و سفارتخانه های فعال در ایران به مناسبت هفته جهانی سرمایه گذاران «World Investor Week» برگزار شد.



به گزارش نماد برتر، سازمان بورس و اوراق بهادار به مناسبت هفته جهانی سرمایه گذاران «World Investor Week»  کارگاهی یک روز را با حضور ۵۰ کارشناس از وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران در سایر کشورها با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار کرد.



در ابتدای این کارگاه، بهادر بیژنی، مشاور رییس سازمان بورس در امور بین‌الملل، سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و بهنام بهزادفر، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص آمادگی بازار سرمایه ایران جهت همکاری با مجموعه وزارت امور خارجه در داخل و خارج از کشور به منظور ارتقا سطح سواد مالی کارشناسان این وزارتخانه به سخنرانی پرداختند.



مطالب ارائه شده در این کارگروه اعم از مقررات و دستورالعمل های مرتبط با سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران، فرایند ورود سرمایه گذار خارجی، فرآیند پولشویی درحوزه سرمایه گذاری خارجی در بازارسرمایه ایران عنوان شد .



در این بین، مسائل مربوط به تعاملات بین المللی و فرصتهای سرمایه گذاری خارجی در بورس تهران، معرفی فرابورس، ابزارها و بازارها و بورس های کالایی نیز به بحث و بررسی گذاشته شد.