02:40 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
برگزاری رویدادی ملی در حوزه سرمایه‌گذاران در کسب‌وکارهای علوم شناختی

1399/09/10 13:30

برگزاری رویدادی ملی در حوزه سرمایه‌گذاران در کسب‌وکارهای علوم شناختی

نماد برتر- رویداد ملی سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای حوزه علوم شناختی همزمان با هفته آگاهی از مغز به صورت برخط در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش نماد برتر،  برنامه ملی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های شناختی (BRAINVEST) با هدف جذب سرمایه‌گذاران جدید و مشارکت دستگاه‌های متولی برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای این حوزه و تولید ثروت از این علم، پایه‌ریزی شده است.


 


این برنامه طی تفاهم نامه‌ای بین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهاد نظارتی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان به عنوان نهاد مجری از شهریور ماه امسال آغاز شد و در حال تشکیل تیم‌های راهبری و داوری و همچنین مذاکره با نهادهای مشارکت کننده برای عقد تفاهم نامه همکاری و قرارداد سرمایه گذاری است.


 


شعار اصلی این برنامه ملی «توسعه سرمایه شناختی جامعه ایرانی» است. این رویداد 10 اسفند ماه همزمان با هفته آگاهی از مغز برگزار می شود.


 


بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مخاطبان برنامه ملی سرمایه گذاری در حوزه فناوری‌های شناختی، سرمایه‌گذاران، استارتاپ‌های حوزه فناوری‌های شناختی، نهادهای متولی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و سرمایه‌پذیری در قالب برنامه ملی و بهره‌مندی از خدمات صندوق پژوهش و فناوری تخصصی علوم شناختی نیز به عنوان دو خدمت اصلی ایجاد شده در قالب این برنامه بشمار می‌آیند.