04:06 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
توضیح نیروی دریایی سپاه و واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش

1399/10/16 07:43

توضیح نیروی دریایی سپاه و واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش

نماد برتر- توقیف یک فروند نفتکش کره‌جنوبی در آب‌های خلیج فارس با توضیح و واکنش نیروی دریایی سپاه و وزارت خارجه کره جنوبی همراه بود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره توقیف یک فروند نفتکش با پرچم کره‌جنوبی در آب‌های خلیج فارس اعلام کرد: این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان و حامل 7 هزار و 200 تن اتانول ، عازم کره‌جنوبی بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد .


 


خدمه‌های دستگیر شده هم از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند . شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی خواهد شد. 


 


توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.


 


براساس این گزارش، اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم گفت : نفتکش کره ای به سمت فجیره امارات در حرکت بود که در فاصله ۱۱ مایلی جزیره تنب بزرگ ، آلودگی دریایی ایجاد کرده بود. یگان عبوری گشت نیروی دریایی سپاه متوجه این تخلف شده و به این کشتی اخطار داد اما بدون توجه به اخطارها به مسیر خود ادامه داد .


 


وزارت خارجه کره جنوبی هم محل توقیف نفتکش را آب های دریای عمان اعلام کرده و از ایران خواسته فورا به این توقیف خاتمه دهد. همچنین وزارت دفاع این کشور یگانی از نیروهای مقابله با دزدی دریایی را به منطقه اعزام می‌کند .


 


سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم گفت:این موضوع کاملاً فنی بوده و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضائی برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.