00:59 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی افزایش۳۰ درصدی عرضه خانه با قانون جدید مالیات / مصالح ارزان شد !

1399/11/05 10:30

نماینده مجلس خبر داد:

پیش بینی افزایش۳۰ درصدی عرضه خانه با قانون جدید مالیات / مصالح ارزان شد !

نماد برتر- عضو کمیسیون عمران مجلس با ادعای اینکه قیمت مصالح کاهش یافته پیش بینی کرد با اجرای قانون جدید مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه واحدهای مسکونی با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد سرگزی با اشاره به کاهش قیمت مسکن طی روزهای اخیر به خانه‌ملت گفت: با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی ، عرضه خانه‌ به بازار ۳۰ درصد افزایش می یابد که عاملی برای کنترل قیمت مسکن و کاهش اجاره بها است.


 


وی افزود: به دلیل افزایش کاذب قیمت مصالح ساختمانی و ارز ، بازار مسکن حباب دارد. لذا با کاهش نرخ ارز و ورود مجلس به قیمت مصالح ساختمانی از بعد نظارتی و برگزاری جلسات متعدد با وزارت صنعت و سایر وزارتخانه‌ها ، قیمت مصالح کاهش یافته که اثر مستقیمی در بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.


 


این نماینده مجلس ادامه داد: مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه برای حمایت از تولید مسکن موجب تداوم روند کاهشی قیمت خانه خواهد شد. اختصاص تسهیلات برای ساخت مسکن و پرداخت 20 هزار میلیارد تومان یارانه تسهیلات مسکن از جمله برنامه‌های کمیسیون تلفیق بودجه بوده که بر کاهش قیمت مسکن تاثیر مثبتی خواهند داشت.


 


سرگزی با اشاره به ارسال پیامک وزارت راه به مالکان واحدهای خالی از سکنه گفت: اگر مالکان وضعیت ملک را در سامانه ثبت نکنند به منزله خالی بودن واحد مسکونی تلقی می‌شود.لذا باید به پیامک‌ها پاسخ داده و با دولت همکاری کنند. مجلس هم بر اجرای دقیق قانون نظارت دارد تا کار از ابتدا به شکل صحیح پیش رود و آثار مثبت را در همه زمینه‌ها نشان دهد.