23:25 | جمعه 31 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
گمانه زنی قیمت محصول جدید ایران خودرو در محدوده ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی

1400/01/19 12:30

گمانه زنی قیمت محصول جدید ایران خودرو در محدوده ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی

نماد برتر- در حالی هنوز قیمت محصول جدید ایران خودرو توسط شورای رقابت نهایی نشده که برخی گمانه زنی از بهای ۲۸۹ تا ۳۲۰ میلیون تومانی " تارا " حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، در حالی هنوز خبری از ارسال مشخصات محصول جدید ایران خودرو به نام تارا برای کلینیک خودرو نشده تا قیمت این محصول در شورای رقابت نهایی شود که باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شد قیمت مدنظر ایران خودرو برای تارا دنده‌ای حدود ۲۵۶ میلیون تومان خواهد بود که این رقم بدون احتساب هزینه مالیات، بیمه، شماره گذاری و عوارض و بر اساس معیار اسفند سال گذشته است .


همجنین با احتساب هزینه های جانبی مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، عوارض ، قیمت محصول جدید ایران خودرو حدود ۲۸۹.۴ میلیون تومان خواهد بود اما این احتمال هم وجود دارد اواخر بهار ، قیمت کارخانه‌ای تارا افزایش و به ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان برسد .


به گفته فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو ، تولید نوع دنده دستی تارا از بهمن سال گذشته با روزانه شش دستگاه آغاز و در پایان اسفند به روزانه ۶۰ دستگاه رسیده و در تیر سال جاری هم ضمن تولید نوع دنده اتوماتیک ، ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و در مرحله نخست ۳۰۰ دستگاه صادر خواهد شد و تا پایان سال جاری به پنج ستاره کیفی دست خواهد یافت تا بعد از دناپلاس اتوماتیک، دومین خودرو ایرانی پنج ستاره شود .


این در حالی است که در پی پیش فروش دی سال گذشته تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک و با موعد تحویل تیر تا دی سال آینده ، 10 هزار متقاضی شامل 7 و 3 هزار دستی و اتوماتیک ، خواهان این محصول شده اند .