23:09 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خریداران همچنان در کما

1400/03/09 17:25

سهامداران عمده در هفته‌ای که گذشت چه کردند؟

خریداران همچنان در کما

نماد برتر - با مشخص شدن کاندیدای ریاست جمهوری، اندکی وضعیت معاملات بهتر شد اما؛ همچنان بسیاری از حقوقی‌ها و سهامداران عمده در کما به سر می‌برند.


به گزارش نماد برتر، حال وخیم بازار سهام کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان مسببان این وضعیت را می‌دانند؛ از همین رو است که در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، بورس جایگاه ویژه ای دارد چرا که به موجب تعداد فراوان سهامداران، می‌دانند رأی اهالی بازار سرمایه می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات داشته باشد.



پس از مشخص شدن نامزدهای نهایی، بازار سرمایه اندکی واکنش نشان داد و در حالی که در اواسط هفته کانال یک میلیون و 100 هزار واحد را از دست داده بود، در دو روز کاری آخر هفته، هر چند اندک اما شاخص کل بورس تهران سبزپوش بود و روزنه‌هایی از امید را بر روی تابلو نمایش داد.



در این میان، همچنان نقش سهامداران عمده در بسیاری از سهم‌ها کم رنگ است و خریدها در حد بسیار جزئی و اندک صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که به سختی می‌توان فهرستی از سهامداران عمده که فعالیت قابل توجه در هفته اخیر داشتند، جمع‌آوری کرد.



با همه این اوصاف، بررسی‌ها نشان می‌دهد که صندوق‌های بازارگردان بانک‌ها دست به خرید زدند و طی چند روز متوالی بخشی از فشار عرضه را جوابگو بودند.



«برکت» که مدت‌ها است به سبب تولید واکسن کرونا در کانون توجهات قرار دارد، با خرید دسته جمعی سهامداران عمده خود مواجه شد.



«اپال» سهمی‌که در روزهای سرخ بازار عرضه اولیه شد و چندان مورد استقبال قرار نگرفت، صندوق گنجینه زرین شهر خریدار این سهم در هفته‌ای که گذشت بود.



سهمداران عمده و حقوقی‌های «وسپهر» خیلی تلاش داشتند که قیمت سهم از 1000 تومان پایین‌تر نیاید و همچنان نیز سنگینی عرضه‌ها را پاسخگو هستند.



در جدول ذیل اهم تغییرات سهامداران عمده در هفته‌ای که گذشت را مشاهده می‌کنید:



بازار سرمایه



 



بازار سرمایه



بازار سرمایه 3