09:37 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
مجوز استخراج بیت‌کوین برای «وتوکا»!

1400/03/24 19:17

چه خبر از نمادهای بورسی:

مجوز استخراج بیت‌کوین برای «وتوکا»!

نماد برتر - بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش «پذیرفته‌شده در بورس» به «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با ۱.۷۲۴ میلیارد ریال تعلق داشته است.

به گزارش نماد برتر، شرکت سرمایه‌گذاری توکا درحالی آخرین مجمع خود را با تقسیم سود ۳۵تومانی به ازای هر سهم به اتمام رساند که خبری جالب توجه از مدیرعامل این شرکت از نوع "رمز ارز" به گوش رسید.


 به گفته آقای مدیرعامل، این شرکت سرمایه‌گذاری دستگاه‌های ماینر خریداری کرده و آماده نصب بوده و پروژه استخراج بیت کوین "وتوکا" با پیشرفت ۹۰درصدی همراه بود ضمن آنکه مجوز اداره برق نیز چاشنی پروژه شده و احتمالا از ماه آینده باید جشن شیرینی‌خوران این پروژه برگزار شود.


البته دیگر سورپرایزهای این شرکت سرمایه‌گذاری پهن‌کردن فرش قرمز برای ۸شرکت بوده که امکان، استعداد و شرایط ورود به فرابورس را داشته و اصلاح ساختار‌ها انجام شده و با توجه به منافع سهامداران ادامه کار آن‌ها برای عرضه انجام خواهد شد.


هت‌تریک آقای مدیرعامل نیز درخور توجه بوده چراکه شرکت به واسطه برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش سرمایه را در دستور کار خود دارد.


از برنامه‌های آتی شرکت می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:



تولید رمز ارز


برنامه‌های استراتژی شرکت بر مبنای سود عملیاتی تدوین شده تا سودآوری شرکت افزایش یابد


خط تولید نورد سرد در شرکت تاراز


تولید کنسانتره آهن در مجموعه راهبران فولاد


طرح تولید استیل کرد در شرکت‌های زیرمجوعه


تولید رنگ‌های صنعتی در شرکت توکارنگ 


شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با ۴۶۶میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سهامداران خود می‌تواند ۲۲۶۰میلیارد تومان طرح‌های توسعه خود را فعال کند.


نگاهی به عملکرد اردیبهشت



شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را طی این دوره بالغ‌بر ۵.۵۰۸ میلیارد ریال به ثبت رسیده که از سرمایه‌گذاری در ۲ حوزه «خارج از بورس» و «پذیرفته‌شده در بورس» تشکیل‌شده، بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه پذیرفته شده در بورس با ۳.۰۸۵ میلیارد ریال ارائه‌شده است.


میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری وتوکا در اردیبهشت‌ماه



بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در اردیبهشت‌ماه با افزایش بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ۲.۴۵ درصدی نسبت به ماه گذشته روبه‌رو بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد را تجربه کرده، بیشترین میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش «پذیرفته‌شده در بورس» به «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با ۱.۷۲۴ میلیارد ریال تعلق داشته که ارزش بازار آن در اردیبهشت‌ماه به مبلغی بالغ‌بر ۹.۷۸۰ میلیارد ریال رسیده و همچنین بیشترین میزان بهای تمام‌شده در بخش «خارج از بورس» را نیز «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با ۸۳۰.۴۴۰ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.


شرکت در انتهای اردیبهشت ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۳,۰۸۵,۴۲۹ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱,۰۹۲ درصد به مبلغ ۳۶,۷۸۶,۳۲۸ میلیون ریال رسیده است.


درآمد حاصل‌شده از سود سهام محقق‌شده



شرکت سرمایه‌گذاری وتوکا با سرمایه ثبت‌شده ۴.۰۳۰ میلیارد ریال طی عملکرد ۲ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی را شناسایی‌نکرده است.