22:41 | سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اخبار مرتبط
آیا تا قبل از انتخابات؛ وضعیت بازار سرمایه را نمی  دانستید؟

1400/03/27 14:29

بازی در زمین بورس برای جذب رای سهامداران

آیا تا قبل از انتخابات؛ وضعیت بازار سرمایه را نمی دانستید؟

نماد برتر - یادداشت از محمد علی رفیعی


به گزارش نماد برتر، محمد علی رفیعی در یادداشتی نوشت:



در حالی فردا دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود که در تمام دوران تبلیغات 7 کاندیدای مدعی این پست، خود را دل‌نگران بورس و سهامدارانش معرفی می کردند جالب اینجاست که در 11 ماه گذشته و با تمام تلاش هایی که سهامداران خرد و البته کارشناسان غیر وابسته بازار سرمایه انجام دادند، هیچکدام از این مدعیان امروز که تا قبل از انتخابات اخیر نیز پست‌های مهم دولتی و حکومتی را در اختیار داشتند، در مورد بازار خم به ابروی مبارک نیاوردند.



از ریاست محترم قوه قضاییه گرفته تا نماینده مجلس که بارها مورد خطاب سهامداران قرار گرفتند. ایشان در این مدت هیچ حرکتی انجام ندادند تا دل سهامدار را کمی آرام کنند.



رییس آن زمان بانک مرکزی و کاندیدای فعلی انتخابات نیز در 11 ماه گذشته گویا تنها در دل خود برای بورس شیون و زاری می کرده و به یکباره این آتش خفته را در انتخابات و دوران تبلیغات به برون انتقال می دهد تا همگان بفهمند که چقدر دلش نگران وضع سهامدار و بازار سرمایه بوده است!



در 11 ماهه گذشته بارها از رییس محترم قوه قضاییه خواسته شد تا به مشکلات و رانت خوارای های موجود در بازار سرمایه و برخی خلاف ها فعالان دولتی و غیر دولتی بورس، ورود کند اما؛ ایشان نیز گویی وقتی برای این مهم نداشتند.



نماینده مجلسی که در این یک ماه اخیر به تمام کارگزاری ها و زیرساخت های بازار سر زده است نیز در یکسال گذشته گویا خواب بوده و بهتر دیده اند که ورود نکنند.



نماینده محترمی که برای بودجه سال 99 و کسری 220 هزار میلیاردی آن در بهمن 98، هیچ نگفت و سپس در سال 99 وقتی این کسری به صفر رسید؛ هیچگاه نپرسید از کجا و چگونه؟!



از آن عضو محترم مصلحت نظام و پایه ثابت انتخابات ریاست جمهوری نیز همین گلایه وجود دارد که چرا تا قبل از تبلیغات ریاست جمهوری هیچ نگفت و هیچ مطالبه ای را در رسانه ها برای کمک به سهامداران بی گناه بورس انجام نداد.



اینکه زمان انتخابات و برای جذب رای سهامداران بورس که به لطف دولت بی تدبیر و ناامید! جمعیتی میلیونی را تشکیل می دهند، به یکباره همه 7 کاندیدای اصلی، پوششی و روکشی! دلشان به حال بورسی می سوزد که سال هاست در آتش رانت دولتی ها و غیر دولتی ها در حال سوختن است، کمی ناامیدمان کرد زیرا این همان اتفاقی است که در سال 92 از سوی دولت فعلی نیز رخ داد و بعد از 8 سال نتیجه چیزی شد که می بینید!



امیدواریم با حضور جناب آقای ... به عنوان رییس جمهور و انتخاب های مناسب ایشان برای پست های کلیدی و اقتصادی دولت، شاهد اتفاقات خوبی در بازار سرایه باشیم و دیگر قرار نباشد کسری بودجه دولت از جیب ملت تامین شود!



دولت آینده با انتخاب مدیران کارآمد و با دانش و نه افراد بی دانش و وابسته، می تواند قطار از ریل خارج شده بازار سرمایه را به مسیر اصلی خود بازگرداند و انشالله در 4 سال مدیریت خود اعتماد مجدد را به سهامداران این بازار برگرداند؛ البته به شرط استفاده از افراد کاربلد و متعهد و نه افراد بی خاصیت و بله قربان گو؛ مانند مدیران منتخب این حوزه در دولت دوازدهم!



محمد علی رفیعی