14:57 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
عبور ارزش صندوق ها از مرز 3 هزار میلیاردی

1400/04/18 10:00

چه خبر از بازار سرمایه:

عبور ارزش صندوق ها از مرز 3 هزار میلیاردی

نماد برتر - با ادامه روندی که بازارسرمایه طی هفته گذشته طی کرد، در هفته های آینده ارزش صندوق‌ها بتواند از مرز ۳ هزار میلیارد تومانی نیز عبور کند.

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.


 


از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.


 


پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:


 


صندوق های مختلط


 


ارزش صندوق‌های مختلط در پایان هفته منتهی به ۱۸ تیرماه به ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسیده و شاید با ادامه روندی که بازارسرمایه طی هفته گذشته طی کرد، برای هفته آتی، ارزش صندوق‌ها بتواند از مرز ۳ هزار میلیارد تومانی نیز عبور کند.


 


بهترین عملکرد هفتگی متعلق به مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی با ۳.۰۷ درصد بازدهی مثبت است. ضعیف‌ترین بازدهی نیز مربوط به جسورانه فناوری بازنشستگی با ۰.۰۲ درصد مثبت است.


 


البته باید به این نکته اشاره داشت که عملکرد منفی در پس این صندوق‌ها در این هفته نهفته نشده بود.


 


بهترین عملکرد یک ماهه را هم نصیب صندوق مشترک مدرسه کسب و کار صوفی رازی با بازدهی ۱۱.۵۶ درصد مثبت داشته و ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز تجربه ایرانیان با ۳.۵۲ درصد بازدهی منفی داشته است.


 


بهترین عملکرد سه ماهه را نیز صندوق نیکوکاری آگاه داشته و پس از آن صندوق مشترک آسمان خاورمیانه و ضعیف‌ترین عملکرد نیز همچنان متعلق به صندوق مشترک کوثر با ۱۰.۱۹ درصد بازدهی منفی است.


 


بهترین عملکرد یک ساله را یکم نیکوکاری آگاه و پاداش سهامداری توسعه یکم با ۲۳.۱۰ درصد بازدهی داشته و ضعیف‌ترین عملکرد یک ساله را نیز صندوق جسورانه فناوری بازنشستگی با ۶۶.۷۲ درصد منفی و نواندیشان با ۳۱.۳ درصد بازدهی منفی داشته است.