09:01 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش اندک قیمت طلا با افزایش آمار ابتلا به کرونا

1400/04/28 18:00

چه خبر از قیمت طلا؛

افزایش اندک قیمت طلا با افزایش آمار ابتلا به کرونا

قیمت طلا در معاملات تحت تاثیر عقب نشینی بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش نماد برتر، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۲ دلار و ۸۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه یک درصد سقوط داشت.


در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.


جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: ریسک گریزی در بازار‌های آسیایی پس از عملکرد ضعیف وال استریت در روز جمعه موج می‌زند و در حال حاضر هیچ روند واضحی در بازار طلا وجود ندارد.


فضا در بازار‌های مالی ضعیف مانده، زیرا فشار‌های تورمی رو به رشد و افزایش بی‌وقفه موارد کرونا ریسک‌پذیری را متاثر کرده اند.


بسیاری از کشور‌ها به خصوص در آسیا در تلاش برای محدود کردن شیوع نوع دلتای بسیار مسری ویروس کرونا هستند و مجبور شده اند به تدابیر قرنطینه متوسل شوند.


بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به پایینترین حد در دو هفته اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داد. با این حال رشد ارزش دلار مانع صعود بیشتر قیمت طلا شد. شاخص دلار در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر ایستاد.


موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۸.۵۵ تن رسید که پایینترین میزان از ۱۴ مه بود.


در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۶۳۵ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۱۰۰ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.