19:32 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط

1400/05/19 10:00

سامانه های سرمایه گذاری آنلاین رقم می زنند؛

جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط

اجرای دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، ضمن تاثیر مطلوب بر سرمایه گذاری غیر مستقیم، باعث تقویت سامانه های سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش نماد برتر، یک مدرس و تحلیل گر بازار سرمایه ابلاغ دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری را برای بازار سرمایه مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این دستورالعمل موجب تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه گذاری غیر مستقیم می شود.


پیمان باغچه سرا ابلاغ دستورالعمل اجرایی صدور ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری را برای صندوق ها مناسب عنوان کرد و گفت: صندوق ها تاکنون از این زیرساخت ها بی بهره بودند و به این خاطر نمی توانستند بسیاری از سرمایه گذاران بالقوه خود  را از خدمات خود بهره مند سازند و سامانه های سرمایه گذاری آنلاین با فراهم کردن فرصت های جدید می توانند سرمایه گذاران جدیدی را جذب کنند.


وی راه اندازی سامانه های انلاین را به نفع سرمایه گذاران دانست و افزود: برای کسانی که ریسک پذیری کمتری دارند، سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت نسبت به سپرده گذاری در بانک ها مزیت بیشتری دارد حال با راه اندازی این سامانه ها دسترسی سرمایه گذاران به صندوق ها آسان شده و آنها می توانند از فرصت های بهتر سرمایه گذاری استفاده کنند.


او در پاسخ به این سوال که اجرای دستورالعمل فوق چه کمکی به استارتاپ و فین تک ها خواهد کرد؟ بیان داشت: تعداد زیادی از استارتاپ ها با ایده ها و توانایی های بسیار به دلیل کمبود منابع مالی و نبود پشتوانه قوی، در همان مرحله ایده ها پردازی باقی می ماندند و نمی توانستند نیروهای خود را افزایش دهند اما با تقسیم درآمدهای جدید از محل ورود سرمایه های جدید، قابلیت ارائه سرویس های مختلف فراهم می شود و در آینده شاهد تحول بسیار زیادی در استارتاپ ها و تبدیل ایده های آنان به عمل خواهیم بود.


این تحلیگر بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از ویژگی های اصلی جوانان در مقوله سرمایه گذاری ریسک پذیری بالا آنها است، اضافه کرد: بزرگترین مشکل بسیاری از جوانان و تازه واردها به بازار سرمایه را می توان در نگاه سطحی آنان به بازار خلاصه کرد و متاسفانه با این نگاه به واسطه وسوسه های معمول به این کسب و کار، ضرر و زیان های بسیاری کردند که دلیل اصلی آن نبود فرهنگ درست بوده است.


باغچه سرا در پایان افزود: اگر روی فرهنگ سازی و صندوق های جدید کارها و اقدامات لازم انجام شود، افرادی که تخصص و اطلاعات کافی ندارند، بدون وارد کردن آسیب به خود و سرمایه خود می توانند از مزایای بازار سرمایه بهره مند شوند.