00:47 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
صدور و ابطال آنلاین یونیت، توسعه بخش بازار سرمایه است

1400/05/20 10:30

فرصت جدید برای صندوق‌های سرمایه گذاری؛

صدور و ابطال آنلاین یونیت، توسعه بخش بازار سرمایه است

صدور و ابطال آنلاین صندوق های سرمایه گذاری، به مرور زمینه توسعه و عمق بخشیدن به بازار سرمایه و نیز رشد استارت‌آپ‌ها را فراهم می کند؛ از مبانی رشد و توسعه بازار سرمایه، ورود هر چه بیشتر مردم و سرمایه ها به این بازار است.

به گزارش نماد برتر، رییس کارگروه سبد و صندوق های سرمایه گذاری به ابلاغ دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری از قبل هم به صورت آنلاین بوده است، اما روز گذشته ابلاغیه ای مبنی بر استفاده از اپلیکیشن های پرداخت برای این صندوق ها ارائه شد.


کوروش شمس به تاثیر استفاده از این صندوق ها در ورود سهامداران تازه وارد به بازار سرمایه تاکید کرد و اظهار داشت: وجود بستر اینترنتی زمینه سهولت برای فعالیت و ورود سرمایه گذاران به بازار سرمایه را فراهم کرده است.


شمس خاطرنشان کرد: برخی از اپلیکیشن ها دارای تعداد قابل توجهی یورز هستند که تعداد برخی از آنها به ۳۰ میلیون یوزر می رسد، این امر باعث می شود تا زمینه افزایش فرهنگ سازی و شناخت مردم به صندوق های سرمایه گذاری و ورود تعداد بیشتری از سرمایه گذاران به این بازار فراهم شود.


او ادامه داد: ممکن است دوره نخست فروش یونیت این صندوق ها بیشتر به سمت فروش یونیت صندوق های با درآمد ثابت پیش برود که این امر باعث می شود تا صندوق های سرمایه گذاری بیشتر بین مردم محبوب و با اولویت برای سرمایه گذاری همراه شوند.


شمس تاکید کرد: با این اتفاق به مرور مردم شناخت بیشتری نسبت به صندوق های سرمایه گذاری پیدا می کنند؛ بنابراین، از این طریق صندوق های سرمایه گذاری هم با رشد همراه می شوند. البته جهت بهبود فرآیند اجرای این دستورالعمل، پیشنهاداتی در کارگروه سبدگردان ها مطرح شد که به زودی در قالب نامه ای به سازمان بورس ابلاغ می شود.


شمس با بیان اینکه این اتفاق به مرور زمینه توسعه و عمق بخشیدن به بازار سرمایه را فراهم می کند، گفت: مبانی رشد و توسعه بازار سرمایه، ورود هر چه بیشتر مردم و سرمایه ها به این بازار است.


رییس کارگروه صندوق های سرمایه گذاری به تاثیر صدور و ابطال آنلاین صندوق های سرمایه گذاری ها بر رشد بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: در صورت افزایش سرمایه گذاری در یونیت های سرمایه گذاری از طریق اپلیکیشن هایی که مردم به آنها دسترسی دارند، به طور حتم شاهد رشد و عمق بخشی معاملات بازار سرمایه خواهیم بود.


وی ادامه داد: استارتاپ هایی که در حوزه پرداخت فعال هستند، به طور حتم با استفاده از یونیت های صندوق سرمایه گذاری که به تازگی به برنامه آنها اضافه شده است، رشد خواهند کرد.


شمس در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از صدور و ابطال آنلاین صندوق های سرمایه گذاری از جمله اقدامات مثبتی است که به مرحله اجرا رسیده است اما این موضوع نباید فراموش شود که هر فعالیتی در اجرای خود با مزایا و معایبی همراه خواهد بود که به نظر می رسد کفه مزایای این اتفاق در بازار سنگین تر از معایب آن باشد.