21:07 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ایران زمین در فکر توسعه اولین‌ها

1400/08/01 11:00

توسعه بانکداری دیجیتال در «وزمین»؛

ایران زمین در فکر توسعه اولین‌ها

بانک ایران زمین در فکر توسعه خدمتی که پایه گذاری آن در کشور به نام خودش به ثبت رسیده است.


به گزارش نماد برتر، در اولین روز تابستان سال 96 در ضلع شمالی میدان ولیعصر تهران اولین بانک دیجیتالی کشور توسط بانک ایران زمین رسما کار خودش را آغاز کرد می توان این ادعا را کرد که این اولین قدم های نظام بانکی کشور برای تبدیل شدن به سیستمی دیجیتال و کاهش بانک های فیزیکی بود.



بی شک یکی از هزینه های اصلی بانکاری در ایران، تدارکاتی است که بانک ها باید برای تهیه و تجهیز شعب فیزیکی خود انجام دهند و مطمئنا هزینه تجهیز یک شهبه فیزیکی در شهرهای بزرگ همانند تهران بسیار زیاد است و این مبلغ می تواند برای تجهیز و نوسازی خدمات بانکی در بستر اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد.



از بهمن 98 و بعد از شیوع ویروس کویید 19 در جهان نیاز به خدمات غیر فیزیکی در تمامی حوزه ها بیش از پیش احساس شد و این نیاز در سیستم بانکی به دلیل حجم مراجعات و تبادلات بانکی و بیش از پیش احساس و ح در برهه ای از مان باعث کند شدن چرخ اقتصاد و تولید کشور گشت.



خوشبختانه بانک ایران زمین که از سال 96 وارد عرصه بانکداری واقعی دیجیتال شده بود تنها نیاز داشت تا طرح خود را در شعب و شهرهای دیگر کشور توسعه دهد زیرا زیرساخت های این تغییر از سال ها قبل در ایران زمین نیازسنجی و آماده شده بود.



حال در نیمه دوم سال 1400 شمسی اما خبرهای خوبی به گوش می رسد و گویا بانکی که خودش مبدا اولین بانک دیجیتالی در ایران زمین بوده است می خواهد راه خود را ادامه داده و در فکر توسعه این مدل بانکداری در ایران است.



باید دید «وزمین» با توسعه فعالیت دیجیتال خود چه کمکی به سهامداران خود خواهد کرد.