12:15 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
۷ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

1400/08/01 15:00

در نخستین روز آبان ماه؛

۷ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

در جریان معاملات امروز (شنبه، یکم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۱۸۳ واحد کاهش، به رقم ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش نماد برتر، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۷۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲۴ هزار و ۹۲۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۴۵ هزار و ۴۹۱ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه فلزات اساسی با ۷۲ هزار و ۵۴۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۰ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۷ هزار و ۵۹۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۲۷ هزار و ۴۱۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۱ هزار و ۴۱۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۲۲۸ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۲۰۰ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۷۵ واحد، شرکت سایر اشخاص بورس انرژی با ۱۵۵ واحد و شرکت داد گستر عصر نوین های وب با ۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۳۲ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۴۳۴ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۴۲۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با یک هزار و ۳۸۸ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۳۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.