03:03 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
تکلیف مناقصه‌هایی که توتال برگزار کرده چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: ادامه فعالیت توتال در فاز ۱۱ پارس جنوبی با خروج ترامپ از برجام در هاله ای از ابهام قرار گرفته و چنانچه این شرکت موفق نشود از آمریکا معافیت بگیرد از این قرارداد خارج می شود و طبق آنچه از پیش تعیین شده شرکت چینی CNPCI جایگزین توتال خواهد شد. حال سوال مهم اینجاست که با توجه به اینکه توتال مناقصه های فاز ۱۱ را برگزار کرده بود، اگر از قرارداد خارج شود، تکلیف مناقصه ها چه خواهد شد؟
تعویض ۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده برق
پایگاه خبری راد: مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران از تعویض ۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده در استان تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر کابل فرسوده قدیمی در تهران وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های متعددی برای تعویض این کابل‌ها صورت گرفته است.
اختصاص 328 سهمیه استخدامی به اردبیل
پایگاه خبری راد: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون 328 نفر سهمیه استخدامی در دستگاه‌های دولتی به استان اردبیل ابلاغ شده تا این تعداد نیرو در 6 دستگاه اجرایی استخدام شوند.
سه روشی که باج‌افزارها را کامل‌تر می‌کند
پایگاه خبری راد: هیچ تردیدی وجود ندارد که مجرمان سایبری مشغول آماده‌سازی باج‌افزارهای بیشتر جهت حمله به بازماندگان ۲۰۱۸ هستند و اینکه کد باج‌افزارها جهت سرقت اطلاعات شما و بردن پول شما بهینه‌سازی خواهند شد.
آخرین وضعیت تامین برق خودروهای برقی
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته هیچ مشکلی از سوی توانیر برای تامین برق خودروها و موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد.
پیش‌بینی آینده بازار مسکن
پایگاه خبری راد: یک کارشناس، افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر را ناشی از طولانی شدن دوره رکود دانست و گفت: در بطن بخش مسکن ظرفیت چندانی برای رشد وجود ندارد و در شش ماهه دوم شاهد افت سرعت رشد قیمت خواهیم بود.
ابداع برنامه جدید تلفیق جادویی صدای محیط با تصاویر
پایگاه خبری راد: صدای محیط می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی برای ما جذاب باشد، صدای رودخانه‌ها، پرندگان در حال پرواز، حیوانات جنگل‌های بزرگ و غیره اما این بار محققان ژاپنی پروژه‌ جدیدی را که با استفاده از یک پتانسیل تخیلی کار می‌کند و آن را با هوش مصنوعی (AI) به صورت جادویی ترکیب می‌کند، در دستور کار خود قرار داده‌اند.
کاهش هزینه‌ها در کشاورزی؛ دستاورد ۵ ساله دولت تدبیر و امید
پایگاه خبری راد: بررسی آمارهای مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولیدکننده یا هزینه‌های تولید در سال‌های بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی کاهش چشمگیری خصوصا در حوزه‌های مربوط به بخش کشاورزی داشته است.
با خروج خارجی‌ها دست خودروسازان در حنا نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با تعلیق فعالیت‌ پژو سیتروئن در ایران و حتی در صورت خروج دیگر خودروسازان خارجی، خودروسازان داخلی بر توسعه خودروهای داخلی و پلت‌فرم‌های در دست طراحی متمرکز خواهند شد بنابراین اصطلاحا دست این شرکت‌ها در حنا نمی‌ماند.
وزارت نیرو حق‌ دریاچه ارومیه را نمی‌دهد
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن انتقاد شدید از وزارت نیرو به دلیل خودداری این وزارتخانه از رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه اظهار کرد: جدول وضعیت سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که آب سدها سرریز شده، با این وجود وزارت نیرو از رهاسازی آب به دریاچه ارومیه خودداری کرده است.