01:10 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ساخت پوشش‌های فوق مقاوم با کاربرد در صنایع از سوی محققان

1399/05/27 14:05

ساخت پوشش‌های فوق مقاوم با کاربرد در صنایع از سوی محققان

نماد برتر- گروهی از محققان به فرمولاسیون پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم دست یافتند که در 3 شاخص خوردگی، سایش و چسپندگی نسبت به مشابه خارجی برتری دارند.

به گزارش نماد برتر، محمد قادری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ماده کنستانتره الکترولس را یک ماده غلیظ شده ضد جریان الکتریسته دانست که با استفاده از آلیاز خاص نیکل برای تولید پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم ضد خوردگی از آن استفاده می‌شود.

وی پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم برای مقابله با خوردگی و ساییدگی با کاربرد در صنایع را از محصولات این شرکت دانست و ادامه داد: از این پوشش برای صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و به ویژه حفاری استفاده می‌شود. این پوشش‌ها باعث افزایش عمر قطعات  و تجهیزات می‌شود و این دستگاه‌ها را در برابر انواع آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

قادری با بیان اینکه واردات این محصول به دلیل تحریم و نوسانات نرخ ارز با چالش‌های بسیاری مواجه شده است، اظهار کرد: قیمت نمونه مشابه خارجی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است ولی محصول پوشش‌های حفاظتی فوق مقاوم ضد خوردگی ما با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گفته مجری طرح، نتایج تست‌هایی که در پنج شاخص "میزان مقاومت نسبت به سایش"، "خوردگی"، "خراش"، "ضخامت" و" میزان چسبندگی" بر روی این محصول انجام شد، نشان داد که این محصول در سه حوزه خوردگی، سایش و چسپندگی بالاتر از نمونه مشابه خارجی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی این شرکت در نظر دارد تا در آینده خطوط تولید شرکت را توسعه بخشد و محصولات متنوع‌تری تولید کند.