13:39 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
واردات خودروهای دسته دوم پیش کش؛ چینی ها را دریابید!

1402/10/08 14:17

این بازی؛ خطرناک است

واردات خودروهای دسته دوم پیش کش؛ چینی ها را دریابید!

نماد برتر - بازی با کلمات یکی از بازی هایی است که نمایندگان مجلس و دولتمردان در احرای آن به خوبی آموزش دیده اند اما؛ در وضعیت فعلی، تکرار آن می تواند پیامدهای بسیار زیان باری در پی داشته باشد.


به گزارش نماد برتر، از پایان سال گذشته بازی یکی از نمایندگان مجلس با واژه واردات خودروهای دسته دوم و ارزان شدن خودرو تنها باعث رونق باندبازی و چینی فروشی در جامعه ایران شد زیرا از همان ابندا هم خود او می دانست که این اتفاق رخ نمی دهد و هم خودروسازان و بنجل سازان داخلی می دانستند که نباید نگران باشند زیرا آنها با بزرگتر از ایشان بسته اند.



تنها مردم ساده لوح و زود باور و شاید نگران از نابودی سرمایه های اندک خود چشم به راه واردات بنز و فراری دسته دوم بودند تا به جای پژو، پراید و لیفان؛ سوار خودروهای روز جهان با قیمتی متعادل شوند اما؛ زهی خیال باطل!



مگر می شود ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو، کرمان خودرو و هزاران برند واقعی و غیر واقعی خودروساز( بنجل ساز) دست روی دست خود بگذارند و ثروت بادآورده خود را از دست بدهند؟ مگر وزارت صمت که مدیرش تنها پس از چند روز ازیک کارخانه گردی با نفر اول دولت در بلوار مپنا؛ به آرزوی دیرینه خود یعنی وزیر شدن! رسیده بود حالا بیاید و رانت خودروسازان عزیز و کیفی ساز ایران و چین را با خود دشمن کند؟ (البته آقای وزیر به دلیل همین شاخصه ( همراهی با دوستان ...) سالها سند شش دانگ مپنا را به نام زده بود!)



بازی یک نماینده مجلس حتی پای یک فروشنده خودرو در اشل کمی بزرگ تر از یک نماشگاه‌دار معمولی را نیز به نام کارشناس خودرو به شبکه خبر کشاند تا با میرسلیم عزیز که هنوز فرق 206 با تویوتا آن هم از نوع لندکروز را نمی داند؛ توجیح کند آنهم با مثالی در مورد پدربزرگش و کنترل تلویزیون!



یعنی آنقدر حوزه اقتصاد و بازار و صنعت خودرو به هم ریخته است که...! همه می شوند کارشناس از میرسلیم تا یک چینی فروش!



متاسفانه این بازی‌های عمدتا سیاسی که توسط نمایندگان مجلس در نزدیکی انتخابات مجلس شروع و بسیار سریع نیز پایان می یابد تنها باعث از بین رفتن امنیت روانی جامعه و بیشتر شدن حس بی اعتمادی در بین مردمی می شود که هنوز منتظر به سرانجام رسیدن قول و قرارهای 30 سال گذشته هستند.



لطفا کمی با درایت بیشتری دنبال رای جمع کردن باشید آقای نماینده!



ارادتمند مردم ایران: محمد علی رفیعی