06:27 | چهارشنبه 2 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
نتایج استفاده از معاملات الگوریتمی برای سهامداران / پاسخ به اثر منفی بر بورس

1399/07/02 14:55

مدیرعامل اولین و بزرگترین شرکت معاملات الگوریتمی مطرح کرد:

نتایج استفاده از معاملات الگوریتمی برای سهامداران / پاسخ به اثر منفی بر بورس

مدیرعامل شرکت الگوریتمی تحلیلگر امید با اشاره به نتایج بکارگیری معاملات الگوریتمی برای سهامداران خرد درباره نظرات برخی فعالان مبنی بر اثر منفی این رویه بر بورس توضیحاتی داد.


به گزارش نماد برتر، امید موسوی موسس و مدیرعامل شرکت الگوریتمی تحلیلگر امید اظهار داشت: شرکت دانش بنیان تحلیلگر امید به عنوان اولین و بزرگترین شرکت معاملات الگوریتمی بازار سرمایه، بر خود واجب می‌داند تا با ارایه اطلاعات دقیق و شفاف جهت تنویر افکار عمومی و اطمینان خاطر سهامداران مبنی بر اراده حمایت جدی از بورس از سوی اشخاص حقوقی فعال در بازار سرمایه، موجبات رفع ابهامات احتمالی که به هر ترتیبی موجب ایجاد فضای منفی و نگرانی سهامداران می شود را فراهم کند.



مشتریان تحلیلگر امید از طریق صندوق‌های تحت مدیریت یا از محل سهام خزانه یا سهامدار عمده طی دوره زمانی مذکور نسبت به بازارگردانی و حمایت شرکت‌های مختلف بورسی و فرابورسی در اندازه‌های مختلف به‌ لحاظ ارزش بازار اقدام کرده است. ارزش بازار مجموع این سهام فقط در یکی از صندوق‌ های بازارگردانی مرتبط با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بالغ بر 620 هزار میلیارد تومان است که بیش از ده درصد از ارزش بازار بورس است. مدیران این هلدینگ، با ذکاوت تمام همواره به هر شکلی در این مدت فقط و فقط رویکرد حمایتی داشته‌اند و از انواع ابزارها و الگوریتم‌های این مجموعه برای حمایت بهتر بازار بهره برده‌اند.



رویکرد شرکت تحلیلگر امید به عنوان پیشرو در فناوری معاملات الگوریتمی بازار سرمایه همواره حمایت از بازار و تعمیق آن بوده و در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از فناوری معاملات الگوریتمی قدم برداشته است. مثالی از این اقدامات می‌تواند جلسات متعدد با مدیران سازمان و شرکت‌های بورس و فرابورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها در این مدت باشد که در دوران اصلاح بازار بصورت همه جانبه و با حداکثر توان از تمامی الگوریتم‌ها در جهت افزایش نقدشوندگی و حمایت از بازار استفاده کرده‌اند.



گواه این ادعا این است که در بازارهای منفی اخیر که درجه نقدشوندگی به شدت افت کرده بود، الگوریتم‌های حمایتی بازارگردان‌ها فعال بوده و حجم خرید آنها بیشتر از فروش بوده است. برای مثال 18 شهریور که اکثر نمادها در صف فروش بودند و حجم معاملات کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بود، الگوریتم‌های معاملاتی بیش از ۲ درصد معاملات را به عهده داشتند. نماد "پارس" با استفاده از بازارگردانی الگوریتمی بر خلاف روند منفی بازار، حجم معاملات را افزایش داده و قابلیت نقدشوندگی را در مقایسه با دیگر نمادها حفظ کرده است.