08:40 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دو طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد در جنوب و واردات۳۰ میلیون تنی سنگ آهن از استرالیا

1399/07/20 11:12

مدیر عامل ایمیدرو خبر داد:

دو طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد در جنوب و واردات۳۰ میلیون تنی سنگ آهن از استرالیا

نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو با اعلام درخواست همکاری با استرالیا در زمینه‌های استخراج، فناوری و...از اجرای دو طرح ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در جنوب ایران و واردات ۳۰ میلیون تنی سنگ آهن خبر داد.


به گزارش نماد برتر، خداداد غریب‌پور در دیدار با لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران با اشاره به اینکه استرالیا یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع معدنی و صاحب دانش فنی است،گفت: اکتشاف و استخراج در عمق، جزو نیازهای اصلی برای توسعه بخش معدن است و تمایل داریم از تحقیق، توسعه و دانش فنی شرکت‌های استرالیایی بهره مند شویم.



وی افزود: شرکت‌های کوچک معدنی نیز در زمینه‌های آموزش، فناوری،‌ اکتشاف و استخراج خواهان همکاری هستند و مقامات باید از توسعه و تقویت همکاری‌های بخش خصوصی طرفین، حمایت و پشتیبانی کنند.



این مقام مسئول ادامه داد: در نیمه اول سال جاری میلادی به رغم تولیدکنندگان بزرگ دنیا، ایران رشد ۱۰درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود  بیش از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد تولید کند که حدود نیمی از آن صادر شود.



غریب‌پور گفت: در حال حاضر دو طرح ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در جنوب ایران پیش‌رو داریم که واردات سنگ آهن از استرالیا جزو گزینه‌های مناسب این طرح‌ها هستند. هر یک از این طرح‌ها سالانه به ۳۰ میلیون تن سنگ آهن نیاز دارند و همکاری در تامین سنگ آهن یکی از مسیرهای توسعه روابط اقتصادی است.



ساکس نیز گفت: شرکت‌های استرالیایی به رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد، همواره تعاملاتی در حوزه‌های معدن و صنایع غذایی با طرف‌های ایرانی داشته‌اند. از انعقاد تفاهم‌نامه استقبال می کنیم و خواستار بررسی موضوعات همکاری هستیم. در این دوره، کنفرانس معدنی آی مارک استرالیا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود اما برای سال آینده می‌توان برای سخنرانی ایمیدرو برنامه‌ریزی کرد.


برچسب ها:

فولاد ،ایمیدرو ،سنگ آهن