10:24 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
طوفان بورس هنگ کنگ را تعطیل کرد/شاخص ها در مدار صعودی

1399/07/22 12:49

بازگشت رونق به چین موجب شد:

طوفان بورس هنگ کنگ را تعطیل کرد/شاخص ها در مدار صعودی

نماد برتر- بازارهای آسیایی در معاملات امروز با روند ثبات همراه بودند در حالی که آمار اقتصادی منتشر شده در چین نشان از بازگشت این کشور به چرخه رونق اقتصادی دارد.


به گزارش نماد برتر، امیدها نسبت به تصویب بسته حمایتی جدیدی که رئیس جمهور آمریکا پس از مرخص شدن از بیمارستان اعلام کرده است موجب شده سهامداران به تدریج به بازارهای سهام بازگردند.



این در حالی است که، بازگشت اقتصاد چین به چرخه پر رونق نیز نشانه ای از امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان را می دهد .



در این بین، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد در حالی که در دقایق بعدی معاملاتی با افت همراه شد و به منطقه منفی نزول کرد.



در این بین، شاخص شانگهای چین نیز که در ابتدای ساعات معاملاتی با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه شده بود توانست در ساعات بعدی معاملات، روند منفی را پس بگیرد و وارد کانال مثبت شود و در پایان با افزایش ۰.۰۵ درصدی معاملات را خاتمه داد.



شاخص بلوچیپ چین نیز با رشد ۰.۳ درصدی همراه شد .



افزایش ۹.۹ درصدی میزان صادرات در چین موجب بازگشت امیدواری ها به این کشور شد در حالی که کارشناسان پیش بینی می کنند افزایش میزان صادرات در واقع زیرساخت های چین را برای یک بازگشت با ثبات فراهم می کند.



در سوی دیگر، در بازار ژاپن شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد .



در این بین، بورس هنگ کنگ به دلیل ورود طوفان به این کشور، تعطیل شده است و ادامه معاملات به بعد از طوفان موکول شده است.



در بازار نفت نیز، کاهش اعتصابات در نروژ و بازگشت آرامش به میدان های نفتی لیبی، موجب افزایش میزان تولیدات و کاهش قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد



به این ترتیب، هر بشکه نفت برنت با ۶۶ سنت کاهش به ۴۲ دلا رو ۱۹ سنت رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با کاهش ۷۰ سنتی هر بشکه ۳۹ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.