23:49 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
توضیحات شرکت مثبت از احداث کارخانه ، تغییر کاربری زمین ، عوارض آلایندگی و ...

1399/07/28 11:56

توضیحات شرکت مثبت از احداث کارخانه ، تغییر کاربری زمین ، عوارض آلایندگی و ...

نماد برتر- زیرمجموعه "وپترو" درباره احداث کارخانه جدید ، تغییر کاربری زمین کارخانه، تعلق یک درصد فروش به عوارض آلایندگی، قیمت گذاری دو فرآورده و ... توضیح داد و به تابلو معاملات بازگشت.


به گزارش نماد برتر، شرکت کربن ایران که به دلیل بازدهی مثبت بیش از 50 درصدی سهام با توقف نماد روبرو و ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده به سوالات مطرح شده در سامانه تدان پاسخ داد و به تابلو معاملات بازگشت.



براین اساس، شکور شمس مدیرعامل "شکربن" اعلام کرد: طرح توجیه فنی اقتصادی پروژه احداث کارخانه جدید جهت جایگزینی با کارخانه فعلی تهیه شده و در اختیار سهامداران عمده جهت بررسی و تصمیم‌گیری قرار دارد. همچنین طبق محاسبات اقتصادی، طرح توجیهی مذکور IRR طرح حدود ۲۰ درصد برآورد شده است.



تغییر کاربری زمین کارخانه از صنعتی و مسکونی در سال ۹۳ به تصویب کمیسیون ماده ۵ شهر اهواز رسیده است. لذا طبق قانون، استفاده از این مزیت منوط به انتقال کارخانه فعلی از شهر اهواز به شهرک های صنعتی است.



کارخانه کربن ایران به دلیل شرایط استقرار در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد لذا بر اساس مقررات، یک درصد فروش شرکت به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت می‌شود. بر اساس قوانین مربوطه در صورت عدم انتقال کارخانه به مکان مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست، امکان افزایش عوارض آلایندگی بیشتر از یک درصد وجود دارد.



فرآورده فورفورال معمولاً بر اساس قیمت جهانی HSFO قیمت‌گذاری می‌شود و نرخ آن از ابتدای سال متوسط ماهانه از فروردین تا مهر ماه حدود ۱۴۰- ۱۰۳- ۱۷۵- ۲۲۰- ۲۳۲- ۲۳۵ و ۲۲۷ دلار به ازای هر تن بوده است. نرخ جهانی دوده بر اساس متوسط قیمت گریدهای مختلف آن از ابتدای سال تاکنون بین ۳۰۰ تا ۵۲۰ دلار به ازای هر تن بوده است.



جدول اطلاعات دارایی های ثابت