08:53 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
کرونا یاری رسان «شیران» شد

1399/08/05 10:20

رشد 120 درصدی سود در پایان فصل سوم؛

کرونا یاری رسان «شیران» شد

نماد برتر- صورت‌های مالی «شیران» حاکی از آن است که افزایش مصرف مواد شوینده در نتیجه شیوع کرونا به نفع شرکت تمام شده است.


به گزارش نماد برتر، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران سال مالی منتهی به آذر ماه دارد و تا پایان شهریور ماه توانسته به ازای هر سهم 1989 ریال سود محقق کند که 120 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.



صورت‌های مالی دوره 9 ماهه این شرکت نشان می‌دهد که اغلب بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی در تحقق این میزان سود سهیم بوده‌اند.



درآمد فروش محصولات شرکت به لطف افزایش نرخ‌ها، رشد 43 درصدی داشت؛ مقدار فروش در این دوره 11 هزار تن کاهش یافته است. البته بخشی از کاهش مقداری فروش را می‌توان به انجام تعمیرات اساسی ربط داد. با همه این اوصاف، «شیران» فروش 50 هزار تن محصول به ارزش 8 هزار و 739 میلیارد ریال در فصل پایانی سال مالی 99 خود پیش بینی کرده تا جمع کل درآمدهای عملیاتی به رقم 25 هزار و 588 میلیارد ریال برسد.





با توجه به شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا پیش بینی می‌شود با در نظر گرفتن نیاز روز افزون بازار داخل و نیز بازار منطقه به مصرف مواد شوینده و بهداشتی، فروش محصولات با رشد قابل توجهی مواجه شود.



این شرکت در دوره 9 ماهه سال 99 حدود یک هزار و 447 میلیارد ریال سایر درآمدهای عملیاتی شناسایی کرده که تقریبا تمام این رقم مربوط به سود و زیان تسعیر ارز است.



در بخش غیرعملیاتی نیز 9 هزار و 26 میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری‌ها شناسایی شده که 8 هزار و 122 میلیارد ریال آن مربوط به سود فروش سرمایه گذاری‌ها است.



«شیران» طرح توسعه دوم مجتمع تولید LAB ( اصفهان) جهت افزایش ظرفیت تولید به ۲۲۰ هزار تن LAB در سال را با سرمایه گذاری 9 هزار و 137 میلیارد ریالی در دست اجرا دارد که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.