14:20 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حرکت صعودی «شرانل» و «شسپا» روانتر شد

1399/08/12 11:42

نرخ جدید در سبد فروش این دو شرکت؛

حرکت صعودی «شرانل» و «شسپا» روانتر شد

نماد برتر- در سال‌های اخیر، تورم حاکم بر فضای اقتصادی افزایش نرخ‌های فروش محصولات شرکت‌ها را به دنبال داشت و این بار نوبت به روانکارها رسید.


به گزارش نماد برتر، امروز خبر افزایش 53 درصدی انواع روغن موتور منتشر شد و در پی آن شاهد تشکیل صف خرید در نمادهای «شرانل» و «شسپا» بودیم.



نگاهی به عملکرد این دو شرکت در ماه‌های گذشته نشان از رشد درآمد روزافزون دارد.



شرکت «نفت ایرانول» در مهر ماه سال جاری 4 هزار و 595 میلیارد ریال از محل فروش محصولات درآمد کسب کرد که در مقایسه با درآمد شهریور ماه نشان از رشد 4 درصدی دارد.



در مجموع، این شرکت در طی 7 ماه گذشته از سال 99 به درآمد 21 هزار و 905 میلیارد ریالی دست یافت؛ در حالی که در همین مدت از سال 98 حدود 16 هزار و 272 میلیارد ریال فروش داشت.



شرکت «نفت سپاهان» نیز مهر ماه را با ثبت درآمد 7 هزار و 320 میلیارد ریالی به پایان رساند و 28 درصد بیشتر از شهریور ماه فروش انجام داد.



جمع کل درآمد فروش این شرکت به 31 هزار و 721 میلیارد ریال رسیده که نسبت به 7 ماهه سال گذشته حاکی از افزایش 14 درصدی است.



مهمترین محصول این دو شرکت انواع روانکار است و همانطور که گفته شد مجوز افزایش 53 درصدی آن صادر شده است.



«شرانل» در مهر ماه هر تن روانکار را به نرخ 110 میلیون ریال و «شسپا» به نرخ 114 میلیون ریال به فروش رساند. به طور کلی، نرخ فروش این محصول در سال جاری در این دو شرکت روند صعودی داشته است.





البته نرخ فروش روانکار در «شسپا» بالاتر از «شرانل» است که البته در مهر ماه این اختلاف کمتر شد؛ در حالی که در ابتدای سال نرخ فروش روانکار در «شرانل» تقریبا نصف نرخ «شسپا» بود.



لازم به ذکر است که «شرانل» و «شسپا» به ترتیب پیش بینی کرده‌اند در کل سال 99 به درآمد 37 و 56 هزار میلیارد ریالی دست یابند که با نرخ‌های جدید به نظر می‌رسد کار چندان دشواری نباشد.