06:26 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان

1399/08/14 08:40

کارشناس ارشد بازارسرمایه :

بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان

نماد برتر- کارشناس ارشد بازارسرمایه با رد نقش سازمان بورس و وزیر اقتصاد در جلوگیری از ریزش چهار ماه اخیر شاخص، دژپسند را یکی از بهترین وزرا معرفی کرد و خواهان تنبیهاتی برای مجریان از سوی روحانی شد.


به گزارش نماد برتر، علیرضا عسگری مارانی در واکنش به روند نزولی چهار ماه اخیر بازار سهام و گزارش منفی کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر بی برنامه بودن سازمان بورس و وزارت اقتصاد و... به رادار اقتصاد گفت : این موضوع ارتباطی به سازمان بورس ندارد و بخش چشم‌گیری از مشکلات فعلی مربوط به واقعیت‌های اقتصاد و مداخله سیاست‌های دولت یا نهادهای دیگر مانند وزارت صنعت در قیمت‌گذاری غیرمنصفانه است.



وی ادامه داد: اما انتظار می رفت نهاد ناظر بازار سرمایه اقداماتی برای بروزرسانی اطلاعات مربوط به خرید و فروش سهامداران عمده ، افزایش خرید اعتباری ، عملی کردن بازارگردانی ، تاکید بر انجام وظایف شرکت های تامین سرمایه را انجام می داد.



این کارشناس، وزیر اقتصاد را یکی از بهترین وزرای اقتصاد و بعد از محسن نوربخش معرفی کرد و افزود: دژپسند بیشترین اعتقاد به بازار سهام را دارد اما  یکی از اعضای هیات دولت و فاقد اختیاراتی در حوزه هایی مانند سازمان حمایت و دیگر نهادها  است . دیگر اعضا و وزیران هم وی را یاری نمی کنند و حتی وزیر صنعت موضوع قیمت گذاری دستوری را مطرح می کند که مانع از به ثمر رسیدن اهداف وزیر اقتصاد است .



عسکری مارانی در برابر این سئوال که با این اوصاف اگر وزیر اقتصاد و دیگر مقامات ، قدرت و توان سامان‌دهی بازار سهام را نداشتند، چرا وعده دادند،،پاسخ داد:  اینکه چرا وعده دادند را نمی‌دانم ولی به‌طور کلی سخنان وی مبنی بر تلاش برای بهبود بازار ثانویه بوده اما مابقی اعضای هیات دولت همراهی نکردند. بنابراین باید رئیس جمهور ، تنبیهاتی برای مجریان در نظر بگیرد. چرا که روحانی گفته بود تعلل از هیچ مدیری پذیرفته نیست.