06:53 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حذف ریسک سیاسی انتخابات آمریکا از اقتصاد و بورس

1399/08/16 23:30

حذف ریسک سیاسی انتخابات آمریکا از اقتصاد و بورس

نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام هدف دو مصوبه سازمان بورس مبنی و جذاب شدن قیمت سهام اکثر شرکت ها، گفت: ریسک سیاسی مربوط به برگزاری انتخابات آمریکا از اقتصاد و بورس کنار رفت .


به گزارش نماد برتر، ابراهیم خلیلی درباره مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس در خصوص تغییر سقف مجاز خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت از 15 به 20 درصد و افزایش اعتباردهی کارگزاری‌ها از 20 به 30 درصد به تسنیم گفت: این دو مصوبه در راستای افزایش ظرفیت تقاضای بازار و تحریک تقاضا انجام شد تا با کاهش فشار صف‌های فروش،بازار سهام به تعادل برسد.



وی افزود: این مصوبات تا حدودی می‌تواند مشکل نقدینگی در بازار سرمایه را حل کند و در صورت اجرایی شدن، نقدینگی جدید به بازار سهام تزریق و موجب بهبود سفارش‌ها در سمت تقاضا خواهد شد اما در شرایط کنونی ،بازار سرمایه به تعادل و توقف روند نزولی نیاز دارد.



این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به افت‌های پیاپی شاخص و کلیت بازار، قیمت سهام شرکت‌ها به سطوح جذابی رسیده و بازگشت این بازار از نظر روانی به تعادل می‌تواند استقبال سهامداران از مصوباتی همچون افزایش سقف مجاز خرید صندوق‌های سرمایه گذاری و افزایش اعتباردهی کارگزاری‌ها را به همراه داشته باشد.



خلیلی گفت: در شرایط کنونی، بورس یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری و جذب نقدینگی است. چرا که پس از افت قابل توجه شاخص، نمادهای معاملاتی به سطوح جذابی برای سرمایه‌گذاری رسیده‌اند و شاهد افزایش شدید قیمت‌ها در بازارهای رقیب از جمله مسکن، خودرو، ارز و طلا و از بین رفتن جذابیت سرمایه‌گذاری در این بازارها هستیم.



وی افزود: با برگزاری انتخابات آمریکا سایه این ریسک سیاسی از اقتصاد و بازار سرمایه کنار خواهد رفت. بر این اساس سهامداران و معامله‌گران باید توجه  را به وضعیت صنایع ،شرکت‌ها و تولید آنها معطوف کنند که در این زمینه انتشارات گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها نیز می‌تواند انگیزه رسیدن بازار سهام به تعادل را زنده کند.



خلیلی اضافه کرد: نوسان ذات بازار سرمایه است و تحت تاثیر عوام مختلف قرار دارد. لذا سرمایه‌گذارن بویژه تازه‌واردان باید به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری و سرمایه مازاد را وارد بازار سهام کنند.