03:00 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد آتی های آمریکا در پی پیروزی حزب دموکرات

1399/08/19 23:45

رشد آتی های آمریکا در پی پیروزی حزب دموکرات

نماد برتر- بازارهای آتی ایالات متحده در معاملات امروز پس از اعلام رسمی پیروزی بایدن، با رشد چشمگیری همراه شدند.


به گزاشر نماد برتر، پیروزی قاطع جو بایدن پس از اعلام آمار رسمی ایالت پنسیلوانیا و رسیدن آراء وی به بیش از ۲۷۰ رأی، موجب شد شاخص آتی داوجونز با رشد ۱.۲ درصدی همراه شود.



به این ترتیب، شاخص آتی اس اند پی نیز با  رشد ۱.۴ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی نزدک نیز ۲.۰۶  درصد مثبت بود.



در سوی دیگر، بازارهای اروپایی و آسیایی نیز روند صعودی را در معاملات امروز از سر گرفتند و بازگشت اعتماد به بازارهای سهام با پیروزی دموکرات ها کاملا در صحنه اقتصادی کشورها قابل لمس بود.



امید به بهبود اوضاع اقتصادی و تصویب بودجه کرونا در آمریکا و بازگشت آرامشی نسبی با پیروزی حزب دموکرات بازارها را نسبت به آینده امیدوارتر کرده است.



کینسی کراسبی، مدیر استراتژیک موسسه خدمات مالی پرودنشیال در این خصوص اظهار داشت:در حالی که مباحث حقوقی پیش آمده بر سر انتخابات کمی نگران کننده به نظر می رسد اما هر سه شاخص اصلی در بازار آمریکا روند صعودی داشتند و به این نتیجه عکس العمل مثبت نشان دادند.اما بازار در انتظار نتیجه قطعی پس از مباحث حقوقی است تا بیش از این با روند افزایشی همراه شود.



اما در دیگر بازارهای جهانی نیز اوضاع به همین منوال بود.



در بازارهای آسیایی ، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۱.۳ درصدی همراه شد و شاخص نیکی ژاپن رشد ۰.۳ درصدی داشت.



در بازارهای اروپایی ، شاخص یورواستاکس ۱.۵ درصد افزایش یافت و شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۲ درصدی مواجه شد در حالی که داکس آلمان نیز ۰.۳ درصد افزایش را به نام خود به ثبت رساند.