05:07 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
۳ مصوبه شورای عالی بورس / امیدوار به آینده و وعده جبران زیان سهامداران صبور

1399/08/22 17:27

۳ مصوبه شورای عالی بورس / امیدوار به آینده و وعده جبران زیان سهامداران صبور

نماد برتر- رئیس سازمان بورس با اعلام سه مصوبه شورای عالی و امیدواری به آینده بازار و جبران زیان سهامداران صبور ، گفت : سازمان بورس هم از روند منفی قیمت ها راضی نیست .


به گزارش نماد برتر، حسن قالیباف اصل درباره نشست شب گذشته شورای عالی بورس که با سه مصوبه همراه بود به سنا گفت: یکی از مصوبات مربوط به عدالت ترمیمی بود که مقرر شد از طریق ساز و کارهای جبرانی، برخی تخلفات جزیی، داخل بازار سرمایه رسیدگی و سایر موارد به قوه قضاییه ارجاع شود. با این تصمیم، سرعت رسیدگی به تخلفات بیشتر می شود.



وی ادامه داد: موضوع دوم، تصویب دستورالعمل افزایش سرمایه از صرف سهام یا سلب حق تقدم به همراه موارد استثنا و مصوبه سوم هم سپرده گذاری در صندوق تثبیت بازار بود.



این مقام مسئول درباره شرایط بازار سرمایه هم توضیح داد: متغیرهای اقتصادی طی ماه های اخیر تغییرات زیادی داشته اما گزارش شش ماهه شرکت ها نشان دهنده شرایط بسیار خوبی بوده و امید می رود روند متعادل بازار ادامه دار باشد. در این میان سرمایه گذاری در بازار سهام نیازمند صبر و حوصله است.



قالیباف اصل در پاسخ به پرسشی مبنی بر عامل فراز و نشیب شاخص در روزهای گذشته، گفت: آیا در خرید ملک ، نوسان قیمت و سود روزانه مطرح است؟ سرمایه گذاری در سهام هم با نگاه منصفانه همین روند را دارد و نباید نگاهی کوتاه مدت داشت. بازار سرمایه بازار ساده ای نیست و اگر سهم به درستی انتخاب شده باشد، قطعا در بلندمدت با بازده مناسب همراه است و سهامدار نباید نگران آینده سرمایه گذاری باشد.



وی ادامه داد: تجربه نشان داده روند نزولی قیمت ها ، دائمی نیست و بازار راه با یافتن مسیر واقعی ، قادر به جبران افت افراد صبور خواهند بود که همیشه برنده هستند. در این میان با توجه به اینکه در ادبیات مالی دنیا، سیگنال فروشی هیچ مفهومی ندارد به سرمایه گذارن توصیه می شود از حضور در کانال های تلگرامی یا خرید سیگنال خودداری کنند و در صورت نیاز به شرکت های سبدگردان، صندوق ها و مشاوران سرمایه گذاری دارای مجوز مراجعه کنند.



قالیباف اصل افزود: حفظ حقوق سرمایه گذاران اولویت و رسالت سازمان بورس بوده و ایجاد شرایط مطلوب و متعادل ادامه دارد. واقعیت این است که سازمان هم از روند منفی قیمت ها راضی نیست و زیان سهامداران هم به نفع هیچ فرد و گروهی نیست اما ورود و خروج سرمایه گذاران و چیدمان سبد سهام ، مسوولیت شخصی است. با این حال هرچند تاریخ نشان داده سرمایه گذاران صبور، پاداش این صبر را دریافت می کنند.