11:02 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی این هفته بورس همراه با تعادل و احتمال بهبود نمادهای کوچک

1399/08/24 07:54

یک کارگزاری بررسی کرد:

پیش بینی این هفته بورس همراه با تعادل و احتمال بهبود نمادهای کوچک

نماد برتر- یک کارگزاری با بررسی آخرین شرایط بازارهای جهانی و داخلی ، وضعیت این هفته بورس را همراه با تعادل و احتمال بهبود روند قیمت ها در نمادهای کوچک پیش بینی کرد.


به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، شاخص بورس در حالی هنوز در چنبره سیر نزولی و گرفتار کانال 1.2 میلیون واحدی و اعتراض سهامداران به وضعیت ناخوشایند چهار ماه اخیر است که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته مجددا با نوسان و افت نسبی همراه شد و در روز پایانی با توجه به افت قیمت های سهام و رشد مجدد نرخ ارز و بازارهای جهانی ، بهبود روند را به نمایش گذاشت.


 


نتایج انتخابات امریکا هرچند به دلیل شرایط ویژه رای گیری و البته حاکم بودن رییس جمهوری غیرمرسوم با تاخیر اعلام شد و همچنان نیز با حواشی زیادی همراه است اما توانست بازارهای جهانی را با رشد همراه کند. خوش بینی به بهبود روابط تجاری و البته نزدیک شدن به ساخت واکسن بیماری کرونا هم از دلایل رشد قیمت ها در بازارهای سهام و کالا بودند و به نظر می رسد با ادامه ایجاد حواشی توسط ترامپ تا انتقال قدرت، بازارها همچنان بانوسانات زیادی همراه باشند.


 


در بازار ارز نیز نوسانات زیادی رخ داد و نتایج انتخابات امریکا اثر مقطعی بر بازار داشت و در ادامه با بازگشت قیمت ها همراه شد. به نظر می رسد تا مشخص شدن جزییات رویکرد رییس جمهور جدید به برجام و متعاقبا گشایش های سیاسی و تجاری، همچنان این نوسانات بازار ارز ادامه دار باشد. هر چند احتمالا به مرور می توان انتظار خروج تقاضای احتیاطی از بازار ارز را داشت.


 


در بازار سهام ، افت سنگین اخیر که زمزمه هایی از دخیل بودن رشد سود بانکی به گوش می رسد، توانست خریداران را راضی به حضور در بازار کند و رشد متغیرها همچون نرخ ارز و بازارهای جهانی به رشد قیمت ها پس از دوره افت نفس گیر منجر شد. به نظر می رسد بازار در این هفته با تعادل همراه و و بسته به وضعیت بازارهای وابسته ، شاهد کاهش هیجان منفی باشد .


 


در گروه های کوچکتر نیز وضعیت مشابهی پیش بینی می شود و احتمال بهبود روند قیمت ها وجود خواهد داشت.


 


به صورت کلی ، سایه نرخ سود بانکی بر بازار سنگینی می کند و به نظر میرسد گروه اقتصادی فعلی نیز به صورت کامل در حال پیاده سازی سیاست های مورد انتقاد قبلی است و درحالی اظهارات دست اندرکاران اقتصادی تطابق زیادی با رویکرد برخی بانک ها ندارند که رقابت مخرب در جذب سپرده می تواند همچنان سایه رکود را بر بازارها سنگین تر کند.