23:19 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
محاکمه مدیرعامل اسبق بانک فرابورسی و اولین مجرم اقتصادی از اروپا برگشته

1399/08/24 08:56

25 آبان ماه برگزار می شود:

محاکمه مدیرعامل اسبق بانک فرابورسی و اولین مجرم اقتصادی از اروپا برگشته

نماد برتر- زمان محاکمه مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که ماه گذشته در اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شده بود اعلام شد که فردا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، قاضی مسعودی مقام درباره محاکمه مدیرعامل سابق بانک سرمایه گفت: این متهم یکی از مدیران عامل سابق بانک سرمایه بوده که در جریان تحقیقات مقدماتی پرونده از کشور خارج ولی با همکاری پلیس اینترپل از اسپانیا برگردانده شد.


 


براساس این گزارش، علیرضا حیدرآبادی‌پور که اولین مجرم اقتصادی از اروپا بازگردانده شده است دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد و به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی بطور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.


 


وی بعد از ۲۵ سال سابقه حضور در بانک سپه ( عمدتا" در حراست ) ، سال ۹۰ بازنشسته و سال ۹۴ به مدت چند ماه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و سپس در بهمن ۹۴ مدیرعامل بانک سرمایه شد ولی بعد از پنج ماه پس از این انتصاب به دلیل با دو پرونده مهم فساد اقتصادی در خرداد ۹۵ برکنار و بازداشت شد اما با قرار پنج میلیارد تومانی آزاد و اواخر سال ۹۷ از ایران خارج شد.