06:21 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سود «ولساپا» 36 میلیارد بالا رفت

1399/08/25 12:32

روی خوش حسابرس به این شرکت لیزینگ؛

سود «ولساپا» 36 میلیارد بالا رفت

نماد برتر- گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی «ولساپا» با صعود درآمدهای عملیاتی و سود خالص منتشر شد.


به گزارش نماد برتر، حسابرسان حدود 36 میلیارد ریال به سود خالص شرکت لیزینگ رایان سایپا طی عملکرد دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 99 افزودند.



بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، درآمدهای عملیاتی با اندکی افزایش نسبت به گزارش حسابرسی نشده به 2 هزار و 860 میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره 6 ماهه نخست سال قبل افت 13 درصدی دارد.



از آنجایی که هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ کاهش 56 درصدی داشت، سود ناخالص «ولساپا» افزایش 43 درصدی را تجربه کرد.



با ثبت درآمد 17 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری‌ها و 72 میلیارد ریال درآمد متفرقه، جمع کل سود خالص این شرکت لیزینگ در نیمه نخست سال جاری به رقم یک هزار و 548 میلیارد ریال نزدیک شد که 85 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.



همانطور که در تصویر ذیل مشخص است روند درآمدزایی «ولساپا» تا سال 97 رو به رشد بوده و با وخیم شدن اوضاع بازار خودرو و کاهش قدرت خرید مردم، درآمدهای شرکت نیز کاهش یافت.





 



با توجه به روند کنونی، به نظر می‌رسد شیب نزولی درآمدهای شرکت در سال 99 نیز ادامه داشته باشد و در حدود 7 هزار میلیارد ریال محقق شود.



در صنعت لیزینگ منابع مالی از طریق تسهیلات بانکی و وصول اقساط مشتریان تأمین می‌شود و در مقابل، اغلب خرج پرداخت اصل و فرع تسهیلات بانکی می‌شود.



شایان ذکر است که حضور در زنجیره تولید خودرو شامل لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات، خطوط تولید و مواد اولیه، با هدف افزایش عمق داخل و کاهش ارز بری، انجام خواهد شد. علاوه بر این، لیزینگ خودروهای کارکرده نیز در دستور کار «ولساپا» قرار دارد.