17:25 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
جزئیاتی از محدودیت‌‌های شنبه به بعد با ۱۰۰ شهر نیمه تعطیل

1399/08/26 16:05

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

جزئیاتی از محدودیت‌‌های شنبه به بعد با ۱۰۰ شهر نیمه تعطیل

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزئیاتی از محدودیت‌‌های جدید را که از شنبه اعمال می شود را تشریح کرد و از وضعیت هشدار ۱۰۰ شهر از جمله تهران خبر داد .

به گزارش نماد برتر، علیرضا رئیسی گفت: مباحث مختلفی مطرح شد و همان‌‌طور که مردم می‌دانند با شروع شدن فصل سرما میزان شیوع بیماری به‌صورت شتابدار در حال بالا رفتن است. در اروپا در برخی کشورها میزان مرگ‌ومیرها به هزار نفر رسیده و آمار مبتلایان در یک روز در آمریکا به 180 هزار نفر رسیده است.


 


وی افزود: میزان آزمایش ها به 40 هزار آزمایش در روز رسیده و در جلسه امروز بر رعایت پروتکل‌ها تأکید زیادی شد و خدمات الکترونیک باید توسعه یابد.


 


این مقام مسئول ادامه داد: سه هفته پیش ابتدا در  43 شهرستان و سپس در 46 شهرستان محدودیت‌های جدیدی را اعمال کردیم که بسیار کارساز بودند و به همین دلیل امروز، طرح جامعی با سه سطح هشدار آماده شد. سطح هشدار 3 شهرهای قرمز، سطح هشدار 2 شهرهای نارنجی و سطح هشدار یک شهرهای زرد هستند و متناسب با هر وضعیت محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.حدود دو هفته هم برای بررسی تمدید یا تشدید محدودیت وجود دارد.


 


رئیسی تاکید کرد: در شهرستان وضعیت هشدار سطح سه به‌جز مشاغل ضروری ، باقی تعطیل خواهند شد. بر اساس ارزیابی اولیه‌ بیش از 100 شهر از جمله تهران و اکثر مراکز استان‌‌ها، مشمول این وضعیت هستند. 150 شهر در سطح 2 و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند .


 


وی گفت: محدودیت‌ها شامل مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود. در سطوح هشدار قرمز، نارنجی و زرد، آموزش‌‌ها به‌صورت غیرحضوری و مدارس و دانشگاه‌‌ها غیرحضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی فعلاً به‌مدت دو هفته محدودیت می‌‌شوند. اگر سطح هشدار 3 وجود داشته باشد یک‌سوم کارکنان در ادارات حضور خواهند یافت. در سطح نارنجی نیمی از کارکنان حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دوسوم حضور خواهند یافت .


 


رئیسی افزود: محدودیت در تردد مربوط به مناطق قرمز و نارنجی بوده و خودروهای بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خارج شوند و بالعکس. زمان اجرای این طرح، از اول آذر در سطح کشور است و این یک هفته باقیمانده نیز ، اطلاع‌رسانی به مردم صورت خواهد گرفت.